آلبوم «یار آشنا» از «همایون خرم» منتشر شد
نویسنده خبر : Admin

آلبوم «یار آشنا» از «همایون خرم» منتشر شد

Admin 9 آگوست 2017 0 نظر
کد خبر : 870654
بازدید : 40
1 پسند
خلاصه خبر : آلبوم «یار آشنا»، از آثار ماندگار هنرمند فقید «همایون خرم»، منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر توسط شرکت ایران گام، می توان آنرا از طریق سایت «ریتمو» بصورت قانونی و آنلاین، خریداری کرد...
متن خبر :

 

 

آلبوم «یار آشنا»، از آثار ماندگار هنرمند فقید «همایون خرم»، منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر توسط شرکت ایران گام، می توان آنرا از طریق سایت «ریتمو» بصورت قانونی و آنلاین، خریداری کرد.

«یار آشنا» آلبوم دیگری است از نواخته‌های زنده‌یاد «همایون خرم»، نوازنده برجسته ویولن ایرانی که مشتمل بر سه بخش «ابو عطا»، «چهارگاه» و «دشتی» ساخته و پرداخته شده و با تنبک نوازی «محمود رفیعیان» به اجرا در آمده که اکنون از طریق ریتمو در دسترس است.

«همایون خرم»، ساخته‌های ماندگاری مانند تصنیف «رسوای زمانه»،‌ »تو ای پری کجایی» و «شهرزاد رویا» در کارنامه هنری‌اش دیده می‌شود. علاوه بر آن، این پیشکسوت فقید موسیقی ایرانی، قدرت زیادی در نوازندگی و بداهه پردازی به شیوه نوازندگان رادیو در دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ داشت.

در این مجموعه سه مایه «ابوعطا» که بار احساسی فراوان دارد، «چهارگاه» که بسیار با صلابت است و «دشتی» محزون به کار گرفته شده‌اند که ضربی‌ها و چهارمضراب‌ها نیز به زیبایی توسط تنبک «محمود رفیعیان» همراهی شده‌اند.

زنده یاد خرم، در یادداشتی بر دفترچه این آلبوم نوشته است: «موسیقی اصیل ایرانی همچون آب زلالی است که به تشنگی شنونده، پاسخ می دهد و او را با خود حقیقی خویش آشتی می دهد. بسیاری از گوشه های موسیقی ما خود، یک شهر موسیقی است که اگر نسبت به آنها معرفت لازم پیدا شود، می تواند برطرف کننده عطش حقیقت جویانه انسان شود و عاقبت او را آن خنیاگر یگانه عشق رهبر شود./عاشقی گر زین سر و گر زان سر است… عاقبت ما را بدان سر رهبر است، در خاتمه برای همه رهروان راه موسیقی اصیل ایرانی، آرزوی توفیق دارم.»

فرزند این موزیسین، «رضا خرم» نیز در بخشی دیگر از دفترچه اثر، یادداشت نگاشته است که: «اگر دوران طلایی آهنگسازی پدر را سه دهه 30 و 40 و50 بدانیم، دوران طلایی نوازندگی ایشان را می توان سه دهه 60 و 70 و 80 و کمی قبل از آن، انگاشت. سالهایی که علاوه بر مهارت و چیره دستی، در نوازندگی تزکیه ای در دل پدر ایجاد شده بود که آثارش، فراتر از یک نوازندگی تکنیکی و حتی پر احساس گشت. آنچه که توسط انگشتان او، بر روی ویولون نواخته می شد. از ذهن او که همواره، به یاد معشوق بود و از دل او که همواره جایگاه پاکی برای حضرت دوست بود، بر می آمد. از این رو فرازمینی و در واقع آسمانی بود. قطعاتی که در این لوح فشرده می شنوید، بین سالهای 80 تا 85 به شکل کاملا بداهه و بدون توقف و یا ضبط مجدد اجرا گردیده است. بسیاری از جملات آن خلق الساعه بوده و سازندگی در آنها موج می زند و از عمق شگرفی برخوردار است و از این حیث، قابل تفکر و تأمل برای اهل فن می باشد. ضمن آنکه برای عموم دلنشین است. قطعات ردیف نوازی نیست. گوشه ها به صورت کامل اجرا نشده و توالی کلاسیک آنها، رعایت نشده و در یک کلام، کادرها و محدودیت ها شکسته شده است. اما مملو از ظرافت، ابتکار، سازندگی و آفرینش بر مبنای اصالت است. /خوش پریشان با منش گفتارهاست…در پریشان گویی اش اسرارهاست/ فضا فضایی مدرسه ای نیست، بلکه فضای میکده ی عشق است./ در مدرسه آموخته ای گرچه بسی علم…در میکده علمی ست که آموختنی نیست»

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «یار آشنا»، از طریق سایت «ریتمو ritmo.ir»، بصورت دیجیتال و قانونی در دسترس مخاطبان است و علاقمندان می توانند اثر را با مراجعه به این سایت، دانلود و خریداری کنند.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها