پرفروش ترین آلبوم های موسیقی نیمه اول ۱۳۹۶ مشخص شد
نویسنده خبر : Admin

پرفروش ترین آلبوم های موسیقی نیمه اول ۱۳۹۶ مشخص شد

Admin 21 اکتبر 2017 0 نظر
کد خبر : 893260
بازدید : 20
0 پسند
خلاصه خبر : در نیمه اول سال ۹۶ آلبوم «دیوونه بازی» از «ماکان بند» در صدر فروش این سایت قرار داشته است، این در حالی است که «ماکان بند» رکورد پرفروشترین آلبوم ‌اولی در تاریخ فروش این سایت را نیز از آن خود کرده...
متن خبر :

 

سایت «بیپ تونز»، آمار پر فروش ترین آلبوم های خود را برای نیمه اول سال ۱۳۹۶ اعلام کرد.

 

 

طی چند سال اخیر سایت «بیپ‌تونز» به عنوان بزرگترین مرجع دیجیتال فروش موسیقی، آمارهایی از بازار موسیقی ایران پخش کرده است. شاید این آمار از نظر تعداد با آمار فروش فیزیکی مشابه نباشد (که در همه دنیا نیز همین ‌گونه است)، اما کاملا به روز بوده و از طرفی کلیت شفافی از تناسب فروش آثار در سبک‌های مختلف نیز به دست می‌دهد که می‌تواند برای هنرمندان و اهالی موسیقی بسیار مفید باشد.

در نیمه اول سال ۹۶ آلبوم «دیوونه بازی» از «ماکان بند» در صدر فروش این سایت قرار داشته است، این در حالی است که «ماکان بند» رکورد پرفروشترین آلبوم ‌اولی در تاریخ فروش این سایت را نیز از آن خود کرده، «روهام هادیان» و «امیر مقاره» کار بزرگی را انجام داده‌ و گوی سبقت را از با سابقه‌های امسال ربوده اند. ستاره‌هایی همچون «رضا صادقی» که امسال با آلبوم «یعنی درد» در جایگاه دوم قرار گرفت. آلبوم «رضا صادقی» در کنار تک‌آهنگهای نسبتا پرتعداد و موفق این هنرمند، فروشی عالی داشت. «دوباره عشق» از «حامد همایون»، جایگاه سوم را در این جدول داشت و دومین آلبوم ‌اولی این لیست محسوب می‌شود. چهارمین آلبوم در رتبه‌بندی پرفروش‌های دیجیتال از آنٍ آلبوم «مدونای» شد. گروه «دنگ شو» اولین گروه غیر پاپ این لیست به شمار می‌رود و می‌توان گفت که نقش موثری در ایجاد تنوع در ذائقه موسیقایی مخاطبان ایرانی داشته است. «گروه سون» نیز در شش ماهه اول سال ۹۶ فروش بالایی داشته است و توانسته با آلبوم «دنیای بعد تو» در رده پنجم قرار بگیرند. در واقع، در پنج پرفروش اول شاهد حضور سه گروه هستیم و شاید این موضوع نشانگر آن است که برای بازار موسیقی فعلی، گروه‌ها جذابیتی بیشتر از قبل دارند. «چه حال خوبیه» از «سامان جلیلی» با فروش بسیار خوبی که داشت، توانست در رده ششم قرار گیرد و آلبوم «فروغ» علیرضا قربانی با همکاری «سامان صمیمی» اولین آلبوم کلاسیک ایرانی این لیست است که توانست یکی از آلبوم‌های موفق بازار و موفقترین آلبوم موسیقی سنتی باشد. رده هشتم به آخرین اثر «مازیار فلاحی» با عنوان «یادم تو را فراموش» اختصاص داشت، این هنرمند توانست بعد از سه سال، حضوری موفق در بازار موسیقی داشته باشد، «غمنومه فریدون» نیز طی چند هفته، جزو پرفروشترین‌های هفته بیپ‌تونز بود و در نهایت نهمین آلبوم در شش ماهه اول سال شد. این اثر یک قصه موزیکال است که «حسین علیزاده» آهنگساز آن بوده، «پیمان قدیمی» به عنوان نویسنده و کارگردان و بازیگران برجسته‌ای نیز صداپیشه‌های آن بوده‌اند. در نهایت آلبوم «تمام ناتمام» از گروه «پالت» دهمین آلبوم این لیست است. «تمام ناتمام» یکی از کنسرت‌های گروه «پالت» است که نسخه تصویری آن نیز همزمان با نسخه صوتیش منتشر شده است. از نکات جالب توجه اینکه در این ده آلبوم، شش آلبوم پاپ مشاهده می‌کنیم که دو «آلبوم‌اولی» در میان آنها دیده می‌شوند، همچنین دو آلبوم از ژانر تلفیقی حضور دارند و «حسین علیزاده» و «علیرضا قربانی» نیز نمایندگان موسیقی سنتی می‌باشند.

علاقمندان می توانند جهت مشاهده کامل گزارش های ارائه شده از بازار دیجیتال موسیقی در نیمه اول سایت ۱۳۹۶ و همچنین تهیه نسخه دیجیتال آلبوم های موسیقی به سایت «بیپ تونز beeptunes.com» مراجعه نمایند.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها