آلبوم «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» با صدای شهرام ناظری منتشر ‌شد
نویسنده خبر : Admin
خلاصه خبر : آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» به آهنگسازی امیر پورخلجی، به خوانندگی شهرام ناظری و به تهیه‌کنندگی اردوان جعفریان توسط شرکت موسیقی «ایران گام» منتشر شد...
متن خبر :

 

با یادداشتی از دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی؛
آلبوم «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» با صدای شهرام ناظری منتشر ‌شد

 

 

آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» به آهنگسازی امیر پورخلجی، به خوانندگی شهرام ناظری و به تهیه‌کنندگی اردوان جعفریان توسط شرکت موسیقی «ایران گام» منتشر شد.
آلبوم موسیقی «عاشق کیست» Who is in Love به مناسبت هزاره «ابوسعید ابوالخیر»؛ به آهنگسازی و رهبری ارکستر امیر پورخلجی، به خوانندگی شهرام ناظری، با همکاری ارکستر سمفونی متروپلیتن پراگ Prague Metropolitan با کنسرت مایستری «رادک کریژانووسکی» Radek Krizanovsky در کشور جمهوری چک و به تهیه‌کنندگی اردوان جعفریان؛ امروز دوشنبه 22 آبان ماه جاری توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و پخش «هنر شهر»؛ در سراسر کشور منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی قرار گرفت.
مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «عاشق کیست» همزمان با پخش در سراسر کشور؛ با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین دست‌اندرکاران تولید این اثر شامل؛ استاد شهرام ناظری خواننده اثر، امیر پورخلجی آهنگساز و اردوان جعفریان تهیه کننده؛ در ساعت 13 امروز دوشنبه 22 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.
دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی استاد دانشگاه، نویسنده و شاعر در یادداشتی که در بروشور آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به رشته تحریر درآورده در مورد «ابوسعید ابوالخیر» نوشته است: «یکی از زیباترین یادگارهای فکری بوسعید این سخن اوست که گفت (حکایت نویس مباش، چنان باش که از تو حکایت کنند) او در همه عمر خود چنین زیست و هرگز در اندیشه آن نبود که کتابی تألیف کند یا دیوانی از شعر خود ترتیب دهد، اما در طول قریب هزار سالی که از روزگار او می‌گذرد، ذوق جامعه به نام او مجموعه‌هایی شکل داده که مشهورترین آن‌ها دیوان رباعیات منسوب به اوست و در هر سفینه و جنگی که متأخرین تدوین کرده‌اند فصلی را به رباعیات او اختصاص داده‌اند.
بوسعید بیشتر یک گلچین‌کننده تجارب دیگران است و از این بابت، بسیار به حافظ شبهات دارد که هنرش در انتخاب و عرضه است تا ابداع خالص. یا بهتر است بگوییم ابداع او در قلمرو انتخاب و عرضه است.
شعرهای منقول از زبان بوسعید، بازمانده شعرهای قران سوم و چهارم و از کهن‌ترین نمونه‌های شعر پارسی است.
در عمق تجربه جمال‌شناسی و هنری به نقطه‌ای می‌رسیم که با «نمی‌دانم» روبرو می‌شویم. تا وقتی بتوانیم درباره «هنر و زیبایی» توضیحاتی بدهیم و درباره آن سخن بگوییم و مدعی «می‌دانم» باشیم. هنوز در سطح ظاهر تجربه‌ هنری قرار داریم و ای بسا که اصلاً با پدیده‌ای به نام زیبایی برخورد نکرده باشیم. اما وقتی به آستان زیبایی و تجربه‌ هنری برسیم، جز درماندگی و حیرت، هیچ چیز دیگر در برابر ما نیست.»
صدابرداری آلبوم موسیقی «عاشق کیست» در استودیو موسیقی تلویزیون دولتی چک توسط «پاول ریدوسکو» Pavel Ridosko با همکاری «رومن اسکلنار» Roman Sklenr دستیار صدابرداری و «مارکتا یانوکووا» Marketa Janckova ناظر ضبط ارکستر، ضبط آواز در استودیوی شخصی آهنگساز و همچنین میکس نهایی و مسترینگ آن توسط امیر پورخلجی انجام شده است. مسعود زارع‌زاده طراح گرافیک، علی مقدم‌حیدری خطاط، عکاسان پرتره: مهرداد امینی (پرتره استاد شهرام ناظری)، فرشته عدلی (پرتره آهنگساز)، عکاس ارکستر: یاکوب زک و همچنین نیما فردوسی دستیار تهیه آن را برعهده داشته است.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها