نخستین جشن ویولن ایران برگزار شد
نویسنده خبر : محمدرضا منش

نخستین جشن ویولن ایران برگزار شد

محمدرضا منش 26 دسامبر 2017 0 نظر
کد خبر : 899685
بازدید : 61
3 پسند
خلاصه خبر : این برنامه با همت آکادمی موسیقی «نَم» و شرکت «آهنگ پارسیان» و سرپرستی میثم مروستی میزبان علاقه مندان موسیقی بود ...
متن خبر :

 

“نخستین جشن ویولن ایران” و بزرگداشت یادواره “استاد ابوالحسن صبا” جمعه یکم دی ماه نودوشش در سالن اصلی مجموعه برج آزادی برگزار شد.

 

این برنامه با همت آکادمی موسیقی «نَم» و شرکت «آهنگ پارسیان» و سرپرستی میثم مروستی میزبان علاقه مندان موسیقی بود .
این جشن با توجه به گنجایش سالن برج آزادی به صورت آنلاین نیز پخش میشد و تمام درآمد حاصل از فروش بلیت به حمایت از کودکان زلزله زده غرب کشور تعلق گرفت.
به گفته میثم مروستی :” فکر و ایده این جشن از پارسال روز جهانی ویولن آغاز شد و از یک ماه قبل از برگزاری پیش تولد کار به طول انجامید و ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده بصورت جدی تری برگزار شود.”
این جشن و گرد آوری این تعداد ویولنیست درجه یک کار بسیار سختی بود ولی برنامه شور و حال خاصی داشت که کمتر در موسیقی ایران دیده شده بود و با شرایطی که برای اولین بار در ایران اجرا میشد قابل قبول بود به غیر از چند مورد که میشود اشاره کرد، به جای مجری مطرح برنامه که آقای “اشکان خطیبی” معرفی شده بودن از روزهای قبل آقای “فرازتاجیک” اجرا کردن و بحث دیگر که خیلی برای همگان به خصوص نوازندگان پیشکسوت خسته کننده شده بود آماده شدن صحنه و نوزندگان بود بخصوص در بخش پایانی که این کار احتیاج به صحنه ای مشابه تالار رودکی داشت برای برگزاری سریع تر .
در این جشن از اساتید سیاوش ظهیرالدینی و ارسلان کامکار تقدیر شد و استادکامکار با موسیقی تولد ساخته استاد روحانی و اجرای سامان احتشامی با کیک تولد غافلگیر شدن.
چند فیلم کوتاه نیز در بخش های مختلف جشن ویولن پخش شد “نوازنگان برجسته ویولن ایران” ،
” زندگی ابوالحسن صبا ” ،” سیاوش ظهیرالدینی” ،”ارسلان کامکار” از جمله آنها بود و در بخشی با سی ثانیه سکوت به یاد نوازندگان درگذشتگان همراه بودند حاضرین .

اجراهای این برنامه با اجرای “ارتمیس سلیمی” کودک کرد زبان آغاز شد که برای آرامش زمین نواخت و در ادامه “علی صالحی”،”نیلوفر محبی ” ،”گروه مینیاتور”،”پریسا و پوریا پیرزاده و زکریا یوسفی “،”امین غفاری به همراه گروه” ،”روزبه کلانتر”،” میثم مروستی و سامان احتشامی” ،”گروه رسپینا” و در انتها ارکستر فیلارمونیک کردستان با همکارى نوازندگان سرشناس کشور و رهبری افتخاری استاد فرهاد فخرالدینی به اجرا پرداختن.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها