در شب اول و دوم تم فست چه گذشت …
نویسنده خبر : محمدرضا منش

در شب اول و دوم تم فست چه گذشت …

محمدرضا منش 9 مارس 2018 0 نظر
کد خبر : 906339
بازدید : 44
0 پسند
خلاصه خبر : برنامه از نظر کیفیت نور و صدا در سطح نسبتا خوبی برگزار شد نظر به این که فستوال اولین بار بود که در ایران اتفاق می افتاد...
متن خبر :

 

در شب اول تم فست چه گذشت …
برنامه از نظر کیفیت نور و صدا در سطح نسبتا خوبی برگزار شد نظر به این که فستوال اولین بار بود که در ایران اتفاق می افتاد.
نظم خوب و خاصی حاکم بود به نحوی که با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرتی نداشت و شرکت کنندگان و مردم رضایت کافی را داشتند .
در این شب دو اجرا انجام شد که در ادامه به اجراها پرداخته میشود .
اجرای اول
⚪محمد مسلمی (M.H project)
محمد مسلمی سبک های مختلفی از موسیقی الکترونیک را اجرا کرد و از افرادی بود که تمامی بلیت های کنسرت او بفروش رفت و تمدید شد .
محمد عنوان کرد :من زیر شاخه خاصی از الکترونیک را اجرا نکردم . در مجموع ترکیبی از صداهای الکترونیک را با بی پی ام زیر ۱۰۰ را اجرا کردم. خیلی خوشحالم این فستوال اتفاق افتاد و افتتاح شد و خستگی همه دست اندرکاران در رفت و همینطور مخاطب موسیقی یک مقدار اعتمادش دوباره جلب شد چرا که یک قدم مثبت دید در موسیقی .
نفر دوم
⚪اشکان صدیق آذر (Ashcome)
اشکان که بیشتر در روی صحنه “محمد علیزاده” دیده شده بود با نوازندگان “علیزاده” به چارسو آمده بود و از مهمانان دیگر کنسرت او می توان به “محمد صادقی” (ممسی) اشاره کرد ، که خود “ممسی” از افرادی هست که طبق نظر مراجع مربوطه از تم فست کنار گذاشته شده بود.
اشکان عنوان کرد: سبک هایی که اجرا کردم، الکترو ، الکتروهاوس ، هاوس ، ترپ، چیل اوت بود.

 

 

شب دوم فستیوال موسیقی الکترونیک،تلفیق موفقی از صدا و تصویر

دومین شب از فستیوال موسیقی الکترونیک تهران در حالی در پردیس سینمایی چارسو به روی صحنه رفت که با اسقبال کم نظیر مخاطبان، سالن درصد بالایی از صندلی های خود را پر شده میدید.
استقبالی که نه تنها شور ‌و حال اجرا را دوچندان می کرد،بلکه تمامی هنرمندان را به ادامه این راه امیدوارتر و شگفتی عوامل اجرا کننده فستیوال را نیز برانگیخت.

در اولین سانس از این اجرا،علی پناهی در قالب پروژه اِلِمان به روی صحنه رفت.پروژه ای که به گفته ایشان از سال ۲۰۰۸ آغاز شده و کشورهای زیادی را پیموده است و پس از اجرا در شیراز به این فستیوال رسیده.
پناهی در رابطه با این اجرا اینگونه توضیح میدهد:
“پروژه «اِلِمان» ترکیبی از هنر تصویر و صداست که سعی دارد با تلفیق این دوهنر،مخاطب را هرچه بیشتر با موسیقی همراه سازد.
سبک این پروژه عملا تلفیقی از موسیقی اکسپریمنتال و الکترونیک است و بر پایه ی موسیقی نواحی و مقامی ایرانی استوار است.در این پروژه سعی شده موسیقی مقامی و نواحی به شکلی مدرن تر و به روز تر از قبل یه مخاطب عرضه شود تا بتواند اتفاقی جدید در موسیقی خلق کند و برای مخاطب شکل و حالتی جذاب به خود بگیرد.
این پروژه به صورت پیوسته اجرا میشود و ما عملا قطعات جدا از همی نداریم.همه قطعات اعضای یک پیکره هستند و شما در طول پروژه نام قطعات را مشاهده میکنید.”
پناهی در پایان با بیان اینکه حضور در این فستیوال و برگزاری آن یک اتفاق در امروز موسیقی کشور است عنوان کرد:
“اینکه در این فستیوال هنرمندان مختلفی از ژانر موسیقی الکترونیک در کنار هم حضور دارند یک اتفاق خوب و جذاب است و قطعا به اعتلا و پیشرفت این سبک از موسیقی کمک شایانی خواهد کرد.”

اما سانس دوم اجرای شب دوم متعلق بود به خشایار روانگر با نام هنری xashrav که پیشتر قطعات او را به صورت جداگانه و در همکاری با گروه دنگ شو دیده و شنیده ایم.
روانگر در این اجرا با نشان دادن روی جدیدی از موسیقی الکترونیک و استفاده از سازهای زنده نظیر گیتار،ساکسوفون و درامز اتفاق جدیدی را در این سبک از موسیقی برای مخاطبان رقم زد.
عملا این اجرا را شاید بتوان یک اجرای آکوستیک با استفاده متفاوتی از ابزار موسیقی الکترونیک قلمداد کرد که اتفاقا هم باعث یک اتفاق زیبا در این سبک از موسیقی می شد.
روانگر در ارتباط با اجرای خود و حضور در اولین فستیوال موسیقی الکترونیک اینگونه توضیح میدهد:
“اولین ها همیشه سخت ترین بار را بر دوش میکشند.باری که اتفاقا اگر بر دوش کشیده نشود،راهی برای دیگران هموار نخواهد شد و مسلما نفرات بعدی همیشه رو به بهبودی و بهتر شدن خواهند رفت.اما همیشه یک نفر باید شجاعت ورود به میدان مین را داشته باشد.
این فستیوال راه را برای تمامی هنرمندان این رشته هموار کرد و باعث شد موسیقی الکترونیک به شکلی رسمی وارد بازار موسیقی کشور شود.
در ارتباط با اجرای خودم در این فستیوال باید بگویم من سبکم را الکترونیک صرف نمیدانم.
اجرایی که از من میبینید اجرایی آکوستیک است با استفاده از ابزار های موسیقی الکترونیک،چون در درجه اول خودم را یک نوازنده درامز میدانم.
اگر بخواهم سبکی بری این اجرا تعریف کنم،عملا این اجرا را یک خط نو میدانم.به عبارت دیگر این اجرا یک موسیقی آکوستیک-الکترونیک است که به مخاطب عرضه میشود.
اینکه تا چه حد مورد اقبال باشد،بستگی به مخاطبان دارد اما من این سبک از موسیقی را قابل لمس تر میدانم چون از ساز زنده همراه با مپسیقی الکترونیک بهره میبرد.
ما در این اجرا توانستیم از هنر دوست خوب و هنرمندم میلاد باقری عزیز بهره ببریم که همیشه رنگ و بویی خاص و تازه به اجرا میدهد و همیشه به همکاری با او افتخار کرده ام.خود این مورد توانست اجرا را قابل لمس تر و باورپذیرتر ارائه دهد.
در پایان باید بر این نکته تاکید کنم که قطعا و قطعا برگزاری این فستیوال گامی نو و رو به جلو در موسیقی الکترونیک کشور است و از صمیم قلب امیدوارم با ادامه این راه بتوانیم موسیقی الکترونیک ایرانی را هرچه بیشتر در بازار موسیقی داخلی و خارجی مطرح نماییم.”
میلاد باقری خواننده فعلی گروه دنگ شو نیز که به عنوان خواننده مهمان در این اجرا حضور داشت نیز با تمجید از برگزاری فستیوال،در رابطه با برگزاری این اتفاق در موسیقی و اجرای خود در کنسرت خشایار روانگر اینگونه بیان میکند:
“اتفاق فستیوال موسیقی الکترونیک تهران،برای همه ما اتفاق ویژه ای است.اینکه موسیقی ما از تک سبکی بودن و تک بعدی بودن در حال خارج شدن است و ما سایر سبک های موسیقی نظیر راک و الکترونیک را کم کن به صورت رسمی در بازار موسیقی کشور داریم،تحولی بزرگ در موسیقی کشور است.
موسیقی ما در حال پیشرفت و حرکتی رو به جلوست و قطعا این فستیوال سهم بزرگی در این تحول دارد.
در همینجا جا دارد از حمید خسروبیگی نام ببرم و تشکر کنم،چرا که با همه سختی ها و مشکلاتی که بر سر راه این فستیوال بود ،توانست این گام را رو به جلو بردارد و این امر بدون تلاش شبانه روزی او و همکاران او در شرکت ندای ملکوت سروشان امکان پذیر نبود.
در رابطه با این اجرا هم باید عنوان کنم که دوستی من و خشایار قدمتی چندین ساله دارد.از زمانیکه او به عنوان نوازنده درامز دنگ شو را همراهی میکرد،این دوستی شکل گرفت و همچنان ادامه دارد.
به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا در آلبوم شخصی او،قطعه ای را به صورت مشترک داشته باشیم و اینگونه بود که این همکاری حاصل شد.
این همکاری برای هردوی ما دلچسب بود و اتفاقی زیبا و دوست داشتنی برای هردوی ما بود و امیدوارم این حس خوب به مخاطب هم منتقل شود.
در پایان هم از همه مخاطبان موسیقی میخواهم از الکترونیک ایرانی حمایت کنند،زیرا این موسیقی جایگاه ویژه ای در بازار موسیقی دنیا دارد و اتفاقا موزیسین های ایرانی این سبک هم سهم و جایگاه ویژه ای در بازار موسیقی جهان دارند.پس با حمایت های هرچه بیشتر از این سبک بدون شک میتوانیم اتفاقات شیرینی برای مخاطبان رقم بزنیم.”

از حواشی شب دوم فستیوال موسیقی الکترونیک ایران میتوان به حضور موزیسین های نامی عرصه موسیقی الکترونیک به عنوان مهمان ویژه در این برنامه اشاره کرد.از جمله آن ها میتوان به حضور پویا معمارزاده،میلاد ماوی،رضام و محمد حسین مسلمی (m.h.project) اشاره کرد.همچنین حضور اعضای اصلی گروه دنگ شو در برنامه نیز از اتفاقات دلچسب اجراهای دیشب بود.

فستیوال موسیقی الکترونیک تهران برای دو شب دیگر ادامه دارد و علاقه مندان به این اجراها میتوانند از طریق پایگاه ایران کنسرت اقدام به تهیه بلیط برنامه ها نمایند.

 

عکاس : نسیم روحانی و پاندا پیکچر

 

تمامی عکس ها در فایل زیپ شده

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها