ساعت بیست و پنج با حضور رضا تاجبخش نوازنده و تنظیم کننده
نویسنده خبر : Admin
خلاصه خبر : در ساعت بیست و پنج این هفته عنوان شد: امیدوارم چراغ هیچ کنسرتی خاموش نشود/تلفیق ربطی به ساز ندارد و باید از فضای ملودیک گرفته شود
متن خبر :

http://ganja2music.com/Image/News/2.97/Amirhosseinmodaresnews.jpg

 

برنامه ساعت بیست و پنج این هفته با حضور رضا تاجبخش، نوازنده و تنظیم کننده بر روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.
در ابتدای برنامه پس از پخش آیتم اخبار و اتفاقات موسیقی هفته با ورود مهمان برنامه رضا تاجبخش، نوازنده و تنظیم کننده گفت و گوی زنده برنامه آغاز شد. امیرحسین مدرس درآغاز این بحث از مهمان برنامه درخصوص برگزاری کنسرت مشترک این هنرمند با شش خواننده سوال کرد و وی در اینباره اظهار داشت: در ایران کار گروهی کمتر معنا پیدا کرده است و قرار دادن چند ستاره کنار هم بسیار دشوار است. این کار محصول فکر من در دوسه سال گذشته و پروژه تنظیم های من است و موزیک هایی که قرار است اجرا شود آثاری است که من در طول چندین سال تنظیم کرده ام و همراه با نوازندگان ارکستر سمفونیک که حدود شصت هفتاد نفر هستند به مرحله اجرا رسیده است. در واقع مراحل کار ارشادی قبل از عید انجام شد و تشکر می‌کنم از آقای فرزاد طالبی و آقای صادق نژاد برای همکاری با این پروژه که زمان برگزاری آن 24 و 25 اردیبهشت ماه است.
برگزاری کنسرتی که قبل و بعد از اتقلاب بی سابقه بوده
در ادامه پس از مرور آثار رضا تاجبخش، این نوازنده کشور درخصوص کنسرت پیش رو افزود: این اتفاق قبل و بعد از انقلاب بی سابقه بوده است و در حالی که اغلب نوازندگان ارکستر سمفونیک خیلی مایل به همکاری با خوانندگان پاپ نیستند این اتفاق روی می دهد. در این کنسرت خوش شانسی من بود که این گروه و خصوصا استاد شهرداد روحانی قبول همکاری کردند و از ایشان کمال تشکر را دارم و همچنین محمدرضا عقیلی در این کار بسیار کمک کردند که از همین جا از ایشان هم تشکر می‌کنم.
وی درباره ملاک انتخاب خوانندگان در این کنسرت گفت: در این کنسرت بیشتر با خوانندگانی که همکاری داشتم و برای آنها اثر تنظیم کردم همکاری می‌کنم البته جابجایی هایی هم صورت گرفته است. در مرداد ماه هم قرار است همکاری با خوانندگانی دیگر داشته باشیم و این کنسرت مجدد تکرار شود که یکی از این خوانندگان نیما مسیحا است.
امروز موزیسین های حرفه ای کم ندارم
امیرحسین مدرس در ادامه از رضا تاجبخش درخصوص وضعیت امروز موسیقی پاپ پرسید و این هنرمند در پاسخ گفت: از وقتی کامپیوتر وارد بازار شد یک سری مزایا و یک سری معایب به همراه داشت. مزایای آن این بود که کار ضبط و ادیت و ریکورد را راحت کرد و مخاطبان در زمان کوتاه تری موفق به شنیدن آثار می‌شوند و ارتباط هنرمندان با مخاطبان نزدیکتر شد ولی مقداری باعث تنبل شدن موزیسین ها شد و تنظیم کننده ها تنبل تر شدند البته ما موزیسین هایی داریم که حرفه‌ای وارد این کار شدند مانند امیرمیلاد نیکزاد، سیروان خسروی، بهروز صفاریان و اشکان آبرون. این افراد علم این کار را دارند و صدا را می‌شناسند و آنچه لیاقت گوش شنونده را دارد به او تزریق می‌کنند.
سلیقه مخاطب امروز موسیقی تغییر کرده است
وی ادامه داد: در مورد وضعیت موسیقی پاپ خیلی نمی‌توانم نظر دهم به دلیل اینکه امروز سلیقه ها تغییر کرده است و نسل عوض شده است. سلیقه دهه پنجاه و شصت جور دیگری بوده است و امروز جور دیگری است و نمی‌توان گفت سلیقه امروز بد است یا خوب. در آن زمان موسیقی مخاطب خود را داشته و امروز هم مخاطب خود را دارد. نمی توان گفت موسیقی کلاسیک امروز کمتر مخاطب دارد زیرا این سبک هنوز هم مخاطب خود را دارد اما این موسیقی امروز مد است و شاید بیست سال دیگر تغییر کند . اما سلیقه من این نیست و من مخاطب خود را دارم همانطور که موسیقی رپ، جاز و راک و کلاسیک مخاطب خاص خود را دارد.
تلفیق ربطی به ساز ندارد
بعد از صحبت های این هنرمند قطعه خواب سیاه با صدای حامی پخش شد. بعد از تماشای این قطعه رضا تاجبخش در تعریف موسیقی تلفیقی گفت: موسیقی تلفیقی صد درصد وجود دارد و منظور از این موسیقی ورود یک ساز نیست و تنها با یک ساز کامل نمی شود بطوریکه هنرمندانی نظیر خانم آذری با سازبندی موسیقی اروپایی موسیقی مقامی خود را به تمام دنیا تزریق کرده است و صدایی که از یک ارکستر می آ‌ید نشان می‌دهد که موسیقی تلفیقی است یا خیر این مقوله بزرگ است و فواصلی که استفاده می‌شود حتما باید فواصل آن منطقه‌ای باشد که تلفیق را از آن می‌گیریم و صدایی که از ارکستر می‌آید باید حس تلفیق را بدهد، تلفیق ربطی به سازها ندارد و باید از فضای ملودیک گرفته شود.

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها