آیین بزرگداشت ملیحه سعیدی در خانه هنرمندان برگزار شد
نویسنده خبر : Admin

آیین بزرگداشت ملیحه سعیدی در خانه هنرمندان برگزار شد

Admin 14 می 2018 0 نظر
کد خبر : 911711
بازدید : 96
2 پسند
خلاصه خبر : آیین بزرگداشت ملیحه سعیدی در خانه هنرمندان برگزار شد
متن خبر :

http://ganja2music.com/Image/Baner/02.97/0/600.jpg

 

 

مراسم بزرگداشت ملیحه سعیدی مدرس و نوازنده قانون جمعه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۸ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ملیحه سعیدی مدرس و نوازنده قانون به همت گروه موسیقی «نوشه» به سرپرستی نیوشا بریمانی با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه موسیقی جمعه ۲۱ اردیبهشت در سالن شهناز خانه‌ هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که احسان کرمی مجری، بازیگر و خواننده گروه موسیقی نوشه اجرای آن را برعهده داشت، دکلمه ای از استاد ملیحه سعیدی برای حضار پخش شد سپس دکتر محمد سریر آهنگساز و موسیقی دان ایرانی و رئیس هیات مدیره خانه موسیقی با تشویق حضار به پشت تریبون آمد و دقایقی در مورد استاد ملیحه سعیدی به صحبت پرداخت و گفت: «امشب با خوشحالی داریم مراسم بزرگداشت کسی که در حوزه موسیقی جایگاه ویژه ای دارند و طی چند دهه گذشته خدمات ارزنده ای داشتند و شاگردان خوبی پرورش دادند، را برگزار می کنیم. در حدود ده قرن گذشته موسیقی ملی ایران حکایتی از سرگذشت مردم ایران است. همه کارهای هنری عموما اینگونه است اما موسیقی به طور کلی بیان این تغییر است و شاید یک زبان عام تری دارد که در نسل ها و قرن های مختلف بهتر می شود به آن استناد کرد. در دوره ای که گذراندیم، به نظرم قضیه یک مقدار جدی تر بوده است و دوره ای بوده که نوازندگان و موسیقی دان هایی آمدند و امکان عرضه بیشتری داشتند و سازهایی مانند عود و قانون در گذشته ما را ترک کرده و به کشورهای دیگر مهاجرت کرده بودند و بعدها به کشور ما برمی گردند و به نظر من این توفیقی به موسیقی ما است که دوباره به خانواده موسیقی ایران راه پیدا می کنند.»

پس از صحبت های دکتر محمد سریر، کلیپی از صحبت های مینا افتاده، تقی ضرابی، محمد سریر و حمیدرضا نوربخش در مورد استاد ملیحه سعیدی برای حضار پخش شد و پس از آن، سامان احتشامی (پیانو) و امیر رفعتی (آواز) به روی صحنه آمدند و قطعه «راز دل» با آهنگسازی استاد همایون خرم و ترانه ای از بهادر یگانه و همچنین قطعه «در میان گل ها» با آهنگسازی استاد همایون خرم و ترانه ای از بیژن ترقی را اجرا کردند.

در ادامه آذر هاشمی -نوازنده سنتور دقایقی به صحبت پرداخت و سپس  رابعه زند -نوازنده جوان قانون و از شاگردان استاد ملیحه سعیدی به اجرای یک قطعه پرداخت.

سید عباس سجادی شاعر، ترانه سرا، منتقد ادبی و مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران دیگر سخنران این مراسم بود و گفت: «نگاه من به شخصیت سرکار خانم سعیدی نگاه دیگری است. یک نگاه جامعه شناختی و آن چیزی که در حوزه مسائلی که بر زنان ما در کشور می رود، بیشتر مورد توجه است. شخصیتی مانند خانم سعیدی و شخصیت های دیگری مانند ایشان که با تمام سختی ها چه در گذشته و چه در سال های اخیر برای موسیقی بوده است، با این عشق به سمت موسیقی می آیند و مانند خیلی از افراد مصرف کننده موسیقی نیستند و به آن اضافه می کنند، به نظر من از نعمات روزگار ما است.»

در ادامه این مراسم آقای عظیمی مدیرعامل موسسه پیشکسوتان به روی صحنه آمد و لوح تقدیری را به استاد ملیحه سعیدی اهدا کردند. سپس کلیپی از فعالیت های هنری استاد ملیحه سعیدی برای حضار پخش شد و پس از آن، گروه آوازی تونال (تهران) به سرپرستی میلاد عمرانلو به روی صحنه آمدند و قطعه «کوچه لر» و یک قطعه گیلکی را اجرا کردند.

سپس پریچهر خلوتی عضو کانون خوانندگان سنتی خانه موسیقی و همچنین خواننده و سرپرست گروه موسیقی پریشاد نیز به پشت تریبون آمد و یک شعر از سروده های خودش را قرائت کرد و آن را تقدیم به استاد ملیحه سعیدی کرد.

پس از صحبت های پریچهر خلوتی، نیوشا بریمانی و سامان احتشامی به روی صحنه آمدند و تندیس گروه موسیقی «نوشه» به همراه یک هدیه نقدی را به استاد ملیحه سعیدی تقدیم کردند.

در انتها نیز نوبت به صحبت های استاد ملیحه سعیدی رسید و وی ضمن تشکر از هنرمندان بابت حضورشان در این مراسم، گفت: «دکلمه ای که در اول مراسم تقدیمتان شد، در آلبوم «هزار گیسو» که اخیرا توسط جناب آقای آزادی پس از 9 سال منتشر شد، وجود دارد و دلنوشته ای به همراه ساز خودم بود که روز گذشته این آلبوم منتشر شد که شامل 4 لوح صوتی است. خدا را می پرستم، عاشق همه شما هستم، عاشق موسیقی هستم، عاشق سازم هستم و عاشق همسرم زنده یاد احمد ستوده هستم. من این هدیه نقدی که تمام دوستان و هنرمندان عزیز برای من تهیه کردند را با اینکه به شدت نیاز دارم، با افتخار تقدیم به تمام زنان بی بضاعت سرزمینم می کنم.»

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها