مراسم رونمایی آلبوم ایران من همایون شجریان
نویسنده خبر : احسات احمدي
خلاصه خبر : شامگاه ۲۴ مرداد ماه ۹۷،تالار وحدت میزبان یکی از بزرگترین مراسم های رونمایی چند سال اخیر در تهران بود.این مراسم که تنها سه روز از اعلان عمومی آن میگذشت علاوه بر اهالی هنر با استقبال کم نظیر هنر دوستان نیز مواجه شده بود.
متن خبر :

 

در حاشیه مراسم رونمایی آلبوم ایران من عنوان شد/حال پدر خوب است،شایعه های برنامه ریز‌ی شده را دنبال نکنید

 

 

شامگاه ۲۴ مرداد ماه ۹۷،تالار وحدت میزبان یکی از بزرگترین مراسم های رونمایی چند سال اخیر در تهران بود.این مراسم که تنها سه روز از اعلان عمومی آن میگذشت علاوه بر اهالی هنر با استقبال کم نظیر هنر دوستان نیز مواجه شده بود.

“ایران من” ماحصل جدید ترین همکاری همایون شجریان و سهراب پورناظری است که تلفیقی از قطعات کنسرت-نمایش “سی” و کنسرت “ایران من” می باشد.این پروژه که به گفته صاحبان عصر به اندازه سه پروژه از عوامل این “سی دی” انرژی گرفته،در کشور های ایران،ترکیه و آمریکا ضبط شده و علاوه بر نوازندگانی ایرانی،نوازندگانی از کشور های مذکور هم در این آلبوم حضور دارند.

اما مراسم رونمایی از آلبوم ایران من شامل شش بخش اصلی بود.
در بخش ابتدایی این برنامه ویدئویی از حضور نامداران عرصه هنر در کنسرت “ایران من” برای حضار به نمایش در آمد که در آن چهره هایی چون : انوشیروان روحانی،اصغر فرهادی،جعفر پناهی،حمید نعمت الله و مهناز افشار درباره حس واقعی حضور در این کنسرت سخن میگفتند و به تمجید از عوامل برنامه به خصوص “همایون شجریان” پرداختند.

در ادامه و در بخش دوم برنامه که با اجرا و اعلام مهدی پاکدل همراه بود،دکتر ماحوزی به روی صحنه آمدند و از دلیل انتخاب داستان رستم از شاهنامه برای کنسرت-نمایش “سی” سخن گفتند به عنصر اصلی ادبیات ایران یعنی “مِهر” اشارتی مستقیم داشتند.

اما بخش سوم مراسم با ادای توضیحاتی از جانب آهنگساز اثر ایران من،یعنی جوانترین عضو از خانواده پورناظری همراه شد.وی با تمجید از خانواده شجریان که کارنامه هنری خود را مدیون ایشان می داند،به دشواری های پروژه “ایران من” اشاره کرد و با بیان اینکه این اثر شاید سخت ترین روند تولیدی را در میان آثار تولیدی ایشان تا به امروز داشته،اضافه کرد: ”وسواس بیش از حد ما روی کارها عامل اصلی تاخیر در انتشار اثر بوده و در همین فرصت از تمامی مخاطبانی که در طول این مدت با صبر و شکیبایی روند تولید این اثر را دنبال کردند و جویای احوال “ایرا من” بودند تشکر میکنم و امیدوارم نتیجه تولید،مورد اقبال مخاطبان عزیز باشد.”

بخش چهارم برنامه با سخنان خواننده اصلی “ایران من”یعنی همایون شجریان ادامه پیدا کرد.شجریان با تجلیل از پدر،درباره برخی از قطعات ایران من توضیحاتی را ارائه کرد.
وی از موفقیت بی نظیر قطعه “خوب شد” سخن گفت که به یکی از اتفاقات کارنامه هنری وی بدل شده است.
“خوب شد تنها قطعه ای از من است،که قبل از انتشار استودیویی “هیت” شد و من این قطعه را به صورت ضبط شده با موبایل دست به دست میان مخاطبان می شنیدم و بازخورد های به شدت خوبی از ایشان دریافت کردم”
“قلاب” نام یکی از قطعات طولانی “ایران من” که شجریان آن را مورد علاقه خود میداند.
همچنین وی از پیچیدگی های اجرای قطعه “ایران من” گفت که این قطعه را به سه بخش آوازی در اوج،احساسی و وفادار به قطعه خاطره انگیز “مرغ سحر” تقسیم کرد و بیان کرد که سختی و پیچیدگی اجرا در این قطعه بار زیادی را روی دوش من قرار می داد.
شجریان اما در پایان صحبت هایش برای چندمین بار آمادگی خود را برای اجرای خیابانی اعلام کرد و از گشایش های زیادی در این زمینه خبر داد.
وی با تمجید از تلاش های ابوترابی (ریاست دفتر موسیقی)،از تلاش های فراوان برای تعامل میان وزارت ارشاد و شهرداری تهران خبر داد و اشاره کرد با گشایش هایی که در این زمینه صورت گرفته شروع این کنسرت ها از شهر تهران خواهد بود و در ادامه مهمان شهرستان های کشور هم خواهیم بود.

اما بخش بعدی برنامه به باطل کردن تمبر “ایران من” اختصاص داشت که با حضور ریاست پست جمهوری اسلامی ایران و همایون شجریان و سهراب پورناظری برگزار شد.

در میان بخش های مختلف این برنامه،قطعاتی از آلبوم ایران من،نظیر “اسفندیار” و بخشی از قطعه “قلاب” در سالن پخش شد که مورد توجه مخاطبین حاضر در سالن قرار گرفت.

اما بخش پایانی مراسم رونمایی آلبوم،با اجرای قطعه اصلی اثر،یعنی ایران من به همراه گروه ارکستر به اتمام رسید که همچون اجراهای اخیر مورد توجه عموم‌ مخاطبان حاضر در سالن قرار گرفت.

در ادامه و پس از پایان مراسم رونمایی،نشست خبری آلبوم ایران من برگزار شد که شجریان و پورناظری جوان به پرسش های اهالی رسانه پاسخ هایی دادند.

عمده مباحث نشست خبری ایران من به حواشی اخیر فعالیت های همایون شجریان و همچنین اتفاقت و شایعه های لغو کنسرت-نمایش سی و احوال خسرو آواز ایران یعنی محمد رضا شجریانِ پدر اختصاص یافت.

شجریان در رابطه با شایعه های چندی قبلِ فضای محازی در رابطه با حال پدر با بیان اینکه تغییری در حال ایشان ایجاد نشده،اضافه کرد: شایعه های فضای مجازی به طور منسجم و منظم در بازه های زمانی مشخصی منتشر می شوند و مردم عزیز را مکدر میکنند.حال پدر با گذشته تفاوتی نکرده و ایشان در همبن روزهای قبل برای چک آپ های دوره ای به بیمارستان مراجعه کردند و به طور کامل مراحل را طی کردند.از هنر دوستان عزیز تقاضا میکنم اخبار مربوط به پدر را از صفحات نزدیکان ایشان نظیر بنده و رایان عزیز دنبال کنند تا از دامن زدن به این شایعات خودداری شود.

وی همچنین در ارتباط با دلیل اصلی لغو کنسرت نمایش-سی اینگونه توضیح داد:
“در بیانه ای که صادر شد به طور کامل اشاره کردیم که حال مردم ما خوب نیست و در موقعیت بد اقتصادی به سر میبرند.این بدان معنا نیست که به ما لطف ندارند و اگر برنامه برگزار شود مخاطب ما نخواهند شد،همیشه لطف مردم شامل ما بوده و هست،اما با توجه به حال بد اقتصادی و موقعیت حال و حاضر معیشتی مردم تصمیم بر لغو کنسرت گرفتیم.
عده از دوستان این فکر را داشتند که به دلیل تغییر سالن از کاخ سعدآباد به سالن اسپیناس یا مشکلات اسپانسر این برنامه لغو شده که باید عرض کنم خیر.ما به اسپانسر با عنوان یک محرک در برنامه نکاه میکنیم که وجود آن برای ما اتفاق خوبی است ولی عدم وجود آن به منزله تعطیلی پروژه نخواهد بود.همچنین در رابطه با سالن قطعا ما در سال جاری میتوانستیم میزبان تعداد کمتری از مخاطبان باشیم اما این به منزله تعطیلی پروژه به دلیل سود کم یا مسائلی از این دست نیست.

وی‌ ادامه با شفاف سازی بیشتر در رابطه با کنسرت خیابانی اینگونه ادامه داد:
تمام مراحلی که باید از جانب شخص بنده در رابطه با این برنامه انجام شود،انجام شده و تعاملات لازم صورت گرفته.آنچه که در حال حاضر اهمیت دارد،حضور یک گروه هنری و ارائه ساز و کاری برای حضور انبوه جمعیت است که به طبع با ارائه مجوز های مرتبط نیز همراه خواهد بود.
در حال حاضر ما منتظر اعلام آمادگی از نهاد های مذکور هستیم تا به سرعت برنامه ریزی های لازم را جهت اجرای این برنامه که آغاز آن از تهران خواهد بود،انجام دهیم.
امیدوارم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران که هر ۲ نهاد آمادگی خود را برای برگزاری کنسرت اعلام کرده اند، چیزی باعث توقف کار نشود. به هر حال من چند سال پیش هم قرار بود اجرایی را در مناطق جنوبی شهر تهران برگزار کنم حتی در این زمینه پیشنهاداتی هم ارائه دادم اما متاسفانه شرایط محقق نشد.
حالا با دغدغه دیگری پیشنهاد برگزاری کنسرت خیابانی را ارائه داده ام. من می دانم در این شرایط اقتصادی حال مردم عزیز ما خوب نیست و من نیز مانند آنها نگران هستم. من فقط در این شرایط احساس کردم اگر برای برگزاری این کنسرت رایگان اقدام کنم حال و هوای آنها به اندازه تلاشی که می کنیم عوض شده و ما در کنار آنها آرامش می گیریم. شاید آن کنسرت در یک شب بتواند باعث فراموشی مشکلات باشد و من مطمئنم تحقق چنین شرایطی اصلا مساله پیچیده ای نیست.

اما شجریان در پاسخ به سرنوشت آلبوم مشترک او با علیرضا قربانی نیز توضیحاتی داد:
“این آلبوم قرار بود نزدیک به هشت ماه پیش وارد بازار موسیقی کشور شود،همچنین قرار بود که قطعه مشترک با علیرضا قربانی عزیز داشته باشیم که متاسفانه محقق نشد.فقط میتوانم به این موضوع اشاره کنم که این آلبوم نیز ظرف چند ماه آینده وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد.

اما آلبوم “ایران من” طبق گفته صاحبان اثر قرار است روز ۱۲ شهریور جاری به طور یکپارچه در بازار موسیقی کشور توریع شود.
عوامل این اثر ترتیبی اتخاذ کرده اند که دوستداران همایون شجریان بتوانند ایران من را از طریق وبسایت pishforoush.com پیش خرید نمایند و روز ۱۲ شهریور از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی،آلبوم را به همراه تمبر ایران من،درب منزل دریافت کنند،همچنین وبسایت beeptunes میزبان مخاطبان برای پیش خرید نسخه دیجیتال آلبوم خواهد بود.گفتنی است روز ۱۲ شهریور آلبوم ایران من در تمامی مراکز فروش محصولات فرهنگی نیز قابل خرید می باشد.

 

 

داتلود کل عکسها در یک فابل زیپ

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها