گام پاپ ققنوس/اجرای افتان و خیزان هوروش
نویسنده خبر : احسان احمدي

گام پاپ ققنوس/اجرای افتان و خیزان هوروش

احسان احمدي 8 سپتامبر 2018 0 نظر
کد خبر : 921102
بازدید : 32
4 پسند
خلاصه خبر : گزارش اختصاصی گنجا از اولین اجرای پاپ جشنواره موسیقی ققنوس - هوروش بند
متن خبر :

/Image/News/06.97/hoorosh/hoorosh.jpg

 

اولین اجرای پاپ جشنواره ققنوس شب گذشته با اجرای هوروش بند در سالن رویال هال هتل اسپیناس آغاز شد.

 

با توجه به استقبال خوب مخاطبان اجراهای پاپ،انتظار زیادی از نماینده موسیقی پاپ در جشنواره ققنوس در اذهان تداعی می کرد.
همچنین با توجه به سبقه اجراهای این گروه در تهران و سالن هایی نظیر برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و همچنین در شهرستان های کشور مخاطبان از این برنامه انتظار ویژه ای داشتند.

اما با توجه اینکه این اجرا اولین اجرای موسیقی پاپ در سالن رویال هال بود،با سناریوی تکراری مشکلات عدیده در زمینه های فنی روبرو بودیم.
از مشکلات در صدابرداری سالن و مشکلات بسیار در زمینه صدای کیک و همچنین بِیس در سالن تا مشکلات نور پردازی به خصوص در زمینه نور فالو یا اسپات که مستقیما خواننده را دنبال میکند.
این مشکلات گاهاً آن چنان نمایان می شد که خواننده و تماشاگران را بارها و بارها به ابراز وادار می کرد و مسلما از زیبایی و لذت اجرا می کاست.
همچنین مانیتور های پشت خواننده در ۷۰ درصد زمان کنسرت به طور کامل خاموش بود و افرادی که در عقب سالن بودند به هیچ عنوان دید کامل نسبت به صحنه نداشتند و باعث عدم بهده برداری کامل از اجرا و همچنین لذت واقعی برنامه میشد.

اما به این دلیل که کنسرت و اجرای زنده را باید به دید مجموعه ای از عوامل دیداری و شنیداری بررسی کرد؛ جدا از ایرادات فنی که به صورت کامل به اجرای برنامه وارد است و لطمه زد،موارد بسیاری هم در زمینه اجرای گروه مشهود بود که از زیبایی اجرا می کاهید.

هوروش بند گروهی است که اجراهای زیادی را در تهران و شهرستان ها تجربه کرده و کم کم در زمینه اجرا،در زمره گروه های با سابقه این صنعت قرار میگیرد؛به همین دلیل است که حساسیت ها روی اجرای این گروه کاملا طبیعی و قابل ذکر است.
در این برنامه موارد زیادی از عدم هماهنگی میان خواننده و گروه به طور کامل مشهود بود.همچنین در موارد زیادی مشاهده می شد که خواننده از ریتم خارج شود و موسیقی را به اصطلاح جست و جو کند و به طور قطع این موارد نه تنها از زیبایی های بصری اثر کم می کرد بلکه درخور نام گروه هم نبود.

اما از نکات منفی برنامه که عبور کنیم،اجرای موسیقی در سالنی با این عظمت و آرامشی میتواند دل هر مخاطب موسیقی به زیبایی بلرزاند.صحنه بزرگ،صدای خوب و واضح و همچنین نور پردازی زیبا و صحیح؛همه و همه جذابیت های اجرای زنده را در این سالن دو چندان می کند.همچنین نکات بارزی هم در اجرای هوروش وجود داشت که به جذابیت برنامه کمک چندانی میکرد.به طور مثال میتوان از حرکات خواننده و برقراری ارتباط خوب مهدی دارابی با مخاطبان سخن گفت که بارها و بارها توانست ایشان را در لحظات مختلف با خود همراه کند.همچنین هماهنگی ها و به اصلاح کاریوگرافی گروه نوازندگان در اجرای قطعات بارها و بارها تحسین و انرژی مخاطبان را به زیبایی بر انگیخت.

در این اجرا مجموه ای از قطعات و تک آهنگ های هوروش به روی صحنه رفت تا همچنان هواداران را در انتظار آلبوم رسمی این گروه نگه دارد.همچنین در این اجرا همانند تمامی اجراهای هوروش تا به امروز خبری از حضور مسعود جهانی روی صحنه اجرا به چشم نمیخورد که قطعا به دلیل مشغولیت های کاری و تولیدی این روزهای اوست.اما باید منتظر ماند و دید چه روی هواداران میتوانند گروه هوروش را به شکل کامل روی صحنه ببینند؟

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها