آلبوم «بای پولار» با صدای حامد فلاح منتشر شد
نویسنده خبر : Admin

آلبوم «بای پولار» با صدای حامد فلاح منتشر شد

Admin 8 سپتامبر 2018 0 نظر
کد خبر : 921116
بازدید : 30
1 پسند
خلاصه خبر : خواننده خوب و خوش صدای کشورمان دکتر حامد فلاح پس از انتشار تک آهنگ های موفقی نظیر « یه زولپیدم بزن امشب» و « بارونُ دوست داری» اولین آلبوم رسمی خود را با نام «بای پولار» و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد.
متن خبر :

/Image/News/06.97/hamedfallah/hamedfallah.jpg

 

آلبوم «بای پولار» با صدای حامد فلاح منتشر شد با تنظیم آرش زمانیان و همکاری نوازندگان ارکستر رضا یزدانی؛

خواننده خوب و خوش صدای کشورمان دکتر حامد فلاح پس از انتشار تک آهنگ های موفقی نظیر « یه زولپیدم بزن امشب» و « بارونُ دوست داری» اولین آلبوم رسمی خود را با نام «بای پولار» و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد.

دکتر حامد فلاح که سابقه اجراهای متعددی را در کارنامه هنر خود دارد در تازه ترین گفت و گوی خود با رسانه های موسیقایی عنوان کرد: من موسیقی را از سال هفتاد و نه با گیتار کلاسیک شروع کردم تا حدود سال هشتاد و با گروه«اوهام» آشنا شدم. کارهایی را می خواندند که موسیقی پاپ جامعه فرق داشت و مخاطب را جذب خودش می کرد. می توانم بگویم تا قبل از شنیدن آثار این گروه زیاد به سبک هایی نظیر راک توجه نداشتم. اما این موسیقی مرا تشویق کرد تا به سمت کشف این نوع موسیقی بروم. موسیقی راک را دنبال کردم تا با گروه افسانه ای«Pink Floyd» رسیدم. گروهی که خط مشی من را تشکیل داد. در موسیقی ایرانی هم افرادی بودند که روی من تاثیر گذاشته اند.

وی ادامه داد: حدود سال هشتاد و سه کاوه یغمایی را با آلبوم مترسک شنیدم و پس از آن فیلم حکم ساخته مسعود کیمیایی را دیدم که رضا یزدانی تیتراژ آن را خوانده بود و از آن زمان به رضا یزدانی هم علاقه مند شدم. آلبوم های گذشته اش را پیدا کردم و شنیدم و از آن پس او را دنبال کردم. رضا یزدانی کسی است که روی موسیقی من بسیار تاثیر گذاشت. چند کنسرت رضا یزدانی را از نزدیک دیدم و رفته رفته با اعضای گروهش آشنا شدم. با آرش زمانیان چند بار مکاتبه کردم و ارتباط بین ما بیشتر شد. در گذشته روی ترانه بوف کور یغما گلرویی ملودی ساخته بودم و از آرش خواستم آن را برایم تنظیم کند. این اثر تهیه شد اما به مرحله انتشار نرسید. پیشنهاد تولید آلبوم را زمانی به من گفت که کلی ملودی آماده داشتم چرا که هر ملودی که به ذهنم می رسید رکورد می کردم اما جدی به تهیه آلبوم فکر نمی کردم.

این خواننده با تاکید بر اینکه خط فکری اش با آرش زمانیان یکی بود گفت: حدود بیست تا بیست و پنج اثر را در تهیه داشتیم که چند تا از آن ها به صورت تک آهنگ منتشر شد. نوازنده های آثار دوستان آرش و نوازندگان رضا یزدانی بودند و در نهایت چند قطعه برای قرار دادن در آلبوم انتخاب کردم.

حامد فلاح درباره قدم های بعدی مسیر تولید آلبوم گفت: به جایی رسیدیم که اسم آلبوم را چه بگذاریم! قطعه بای پولار قطعه خوبی بود اما فکر می کردم با ممیزی رو به رو شود که همین هم شد. ترانه رد شد و توضیحاتی دادم که این برمی گردد به بیماران دو قطبی و به نوعی برای حمایت از آن ها سروده شده است که تایید شد. اسم آن هم تایید شد و همین نام روی آلبوم قرار گرفت. تمام تنظیم ها توسط آرش زمانیان انجام شد که با همفکری من همراه بود. هر کدام از قطعات را مثل بچه خودم می دانم و امیدوارم همکاری من با آرش ادامه داشته باشد. یکدیگر را می فهمیم و آرش می داند من چه می خواهم.

همچنین آرش زمانیان در رابطه با حامد فلاح گفت: در کنسرت بندرعباس با او آشنا شدم و کارمان را شروع کردیم و امروز آلبوم منتشر شده است. موزیسین با احساسی است و ترانه های خوبی تا امروز سروده است. موسیقی را به خوبی درک می کند و این ها همه دلایل همکاری ما با هم بود. اعتماد خاصی به من دارد و ساخته های من را پذیرفته است و این نکته مثبت همکاری ما با هم بود چرا که هر آنچه می دانستم باید انجام بدهم را انجام دادم. صدای خاصی دارد و با چند بارشنیدن، صدایش به دل می نشیند.

زمانیان در مورد حال و هوای آلبوم گفت: فضای آلبوم عاشقانه است حتی در ترانه هایی که از تنهایی می گویند. در قطعات «شلخته» و «ساعت عذاب» هم همین طور. حامد عاشق پیشه است و آلبوم برگرفته از روحیات خودش است. ترانه ها با وسواس انتخاب شد و ملودی ها به بهترین شکل ساخته شده و فضای تنظیم آلبوم یک نکته را باید بگویم و آن این است که هر کسی حاصل تولید ما یعنی تیم و گروه رضا یزدانی را می شنود می گوید این اثر هم مثل قطعاتی است که رضا یزدانی تولید کرده. در صورتی که این یک تفکر اشتباه است چرا که در سبک پاپ-راک و سبک های مشابه، نمی توان همه افرادی که در این سبک می خوانند را با هم مقایسه کرد. این حوزه ای است که در آن کار می کنم و شش و هشت ساز نیستم. هفتاد درصد سازها به شکل زنده رکورد شده اند و در میکس هم جزئیاتی را رعایت کرده ایم. بعضی از همکاران صدای دست نوازنده را حذف می کنند یا صدای نفس نوازنده در سازهای بادی. من این کار را نمی کنم چرا که شنونده احساس نزدیک تری به موسیقی داشته باشد. سعی کرده ایم آلبوم موسیقی خوبی داشته باشد.

زمانیان در پایان صحبت های خود عنوان کرد: دوست دارم از تمام نوازنده هایی که در کنارمان بودند تشکر کنم. همه حرفه ای هستند و تشکر ویژه می کنم از میلاد عدل که در مراحل مختلف آلبوم در کنار من بود. با هم صحبت می کردیم و از او گاهی ایده هم می گرفتم. محمد خرمی نژاد هم شبانه روز برای میکس و مسترینگ زمان گذاشت.

او با اشاره به اینکه دوست دارد آلبوم موسیقی محور باشد ادامه داد: حامد پزشک است و اسم آلبوم عنوان افرادی است که یک دقیقه می خندند و یک دقیقه بعد گریه می کنند و در واقع دو قطبی هستند ومن هم از اسم بای پولار استقبال کردم.

گفتنی است ترانه های این آلبوم سروده های خود خواننده، یغما گلرویی، مهدی ایوبی و مهسا فضلعلی است. میلاد عدل، مازیار احمدپور، علیرضا مهدی زاده، محسن مهاجر، مهرداد خرمی نژاد و آرش زمانیان به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند. همچنین ضبط این قطعات استودیو آوای کوک انجام و میکس و مسترینگ توسط محمد خرمی نژاد انجام شده. حامد فلاح پیشتر قطعه «Hey You» را با حفظ مضمون شعر،به فارسی برگردانده است و قطعه «هِی تو» را تهیه کرده است.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها