نمایشگاه انفرادی دومیم صداقت در فرهنگسرای ملل برگزار می شود
نویسنده خبر : Admin

نمایشگاه انفرادی دومیم صداقت در فرهنگسرای ملل برگزار می شود

Admin 26 سپتامبر 2018 0 نظر
کد خبر : 921905
بازدید : 44
3 پسند
خلاصه خبر : نمایشگاه انفرادی دومیم صداقت در فرهنگسرای ملل برگزار می شود
متن خبر :

/Image/News/07.97/Domimsedaghat/Domimsedaghat.jpg

 

از سولوی 4سیم تا 26 قطعه ی “برخی از من”

 

محمد مهدی صداقت در خوابگاه داتشجویان در سال 1366 درخوابگاه دانشجویان در خیابان سمیه تهران چشم به جهان گشود. فرزند چهارم خانواده. بیست روزه بود که بدلیل کار پدر خانواده اش به بوشهر نقل مکان کردند. چهار ساله بود که به تهران برگشتند. نه ساله بود که به گرگان نقل مکان کردند، اینبار به مدت سه سال. پدر و مادرش بدلیل تحصیل و اشتغال در رشته ی پزشکی همواره مشغول به کار و خدمت رسانی به مردم بودند. بدلیل فاصله ی سنی اش از برادران و خواهرش معمولا همبازی نداشت. اینگونه بود که پرنده ی تخیل اش کم کم پریدن گرفت و خیالپردازی اش جای خالی هم بازی و دوست را پر کرد. در اندک زمانی مداد در دست گفت و هرچه میدید را سعی میکرد بکشد. بعد از مدتی هرچه نمیدید را هم سعی می کرد بکشد! بطور اتفاقی در یکی از قفسه های کتابخانه ی منزل با یک کتاب کمیک استریپ “بینوایان” روبرو شد. این کتاب او را تکان داد. بار ها و بارها آن را خواند. آن را حفظ شد. کم کم شروع به کشیدن قصه های کمیک استریپ و دنباله دار کرد. ابتدا با قصه هایی الهام گرفته از کارتون های تلویزیون و بعدها قصه هایی کاملا زاییده تخیل خودش. کودکی اش در میان تمام این نقاشی ها و سفر ها سپری شد. در نوجوانی به سینما و موسیقی نیز گرایش پیدا کرد. از کانون سینماگران جوان در رشته بازیگری فارغ التحصیل شد و در کنار چندین تجربه ی صحنه ای و فیلم کوتاه و جوایز گوناگون، در برنامه جوان امروز بعنوان مجری/بازیگر مشغول به فعالیت شد. کار موسیقی و نوازندگی ساز بیس را نیز با جدیت دنبال می کرد تا از فراز ساعتها تمرین، نوازندگی خیابانی، کار موسیقی تئاتر، تدریس و شرکت در ورکشاپ های بین المللی اولین آلبوم سولو نوازی اش را به نام “4سیم” منتشر نمود که مورد توجه اقشار گوناگون در داخل و خارج ایران گردید. تحصیلات دانشگاهی وی در مقطع لیسانس مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران بود، در مقطع فوق لیسانس به رشته ی هنر رفت و کارشناسی ارشد هنر در رشته ی تصویر سازی را اخذ نمود. موضوع پایان نامه اش “کمیک استریپ” بود، همان که در کودکی شوق آفرینش در او بر انگیخت…

“برخی از من” اولین تجربه نمایشگاه انفرادی این هنرمند، مجموعه ای مشتمل بر 26 اثر بوده که از همنشینی تکنیک ها و ابزار گوناگون شکل گرفته است: رنگ روغن، رنگ اکریلیک، رنگ اکولین، رنگ ویترای، مرکب، کامپوزیت های حجم و بافت، ماژیک، پاستل، مداد رنگی، کلاژ چرم و …
در مورد شیوه ی کار، او تا حد زیادی به بداهه پردازی معتقد است. به الهام آنی. معمولا هیچ تابلویی را با تصمیم قبلی نمی کشد و بیشتر آثار زاییده ی یک اتفاق است در همان لحظه ی شروع به کار. او به “اشتباه” اعتقادی ندارد و میگوید: هر خط و لکه ای که من روی بوم یا کاغذ می گذارم از دریچه ی ذهن و روح من گذشته و حتما دلیلی دارد. لذا چیزی را پاک نمی کنم. ادامه می دهم. کم کم تصویر کلی شکل می گیرد. بعد از این مرحله به جزئیات می پردازم. همیشه چیزهایی را برای کشف کردن در کارهایم میگذارم که در نگاه اول مشخص نیس. در کارهایم به ریزه کاری خیلی علاقه دارم و معتقدم جهان هستی با تمام بزرگی اش از ذرات بسیار کوچک تشکیل شده است.
از اساتیدی که او از محضر ایشان بهره برده است می توان به جواد پویان، بهراد امین سلماسی، جعفر شهیر، عبدالهادی شبیری نژاد، جواد بالدی و آزاده تیموریان اشاره کرد.
افتتاحیه این نمایشگاه شنبه ۹۷/۷/۷ ساعت ۱۶ الی۲۰ در محل فرهنگسرای ملل، گالری شماره ۲ می باشد. این نمایشگاه تا تاریخ سیزدهم مهرماه همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ دایر خواهد بود.

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها