گفتگویی کوتاه و صمیمانه با امیر شاهرخی
نویسنده خبر : شایان رسول زاده

گفتگویی کوتاه و صمیمانه با امیر شاهرخی

شایان رسول زاده 13 نوامبر 2018 0 نظر
کد خبر : 924498
بازدید : 56
3 پسند
خلاصه خبر : امیر هوشنگ شاهرخی از آهنگسازان قدیمی و خوش سابقه موسیقی پاپ کشور است که در تاریخ 9 شهریور 1355 به دنیا آمده است وی دوران کودکی تا جوانی اش در محله نارمک پشت سر گذاشته است.
متن خبر :

/Image/News/08.97/amirshahrokhi/amirshahrokhi.jpg

 

امیر هوشنگ شاهرخی از آهنگسازان قدیمی و خوش سابقه موسیقی پاپ کشور است که در تاریخ 9 شهریور 1355 به دنیا آمده است وی دوران کودکی تا جوانی اش در محله نارمک پشت سر گذاشته است.

 

وی در گفتگوی کوتاهی که با این رسانه داشت از شروع فعالیت های موسیقی اش چنین گفت: من موسیقی را از دوران راهنمایی و با پیانو شروع کردم و کلاس پیانو میرفتم

امیر هوشنگ شاهرخی در ادامه صحبت هایش به دوران دانشگاه اشاره کرد و گفت: من در دوران تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان بچه درس خوانی نبودم، بعد از گرفتن دیپلم در کنکور شرکت کردم اما چون علاقه ای به دانشگاه نداشتم به تحصیل ادامه ندادم و از طرفی چون سرباز بودم و علاقه ای به سربازی نداشتم، نرفتم اما در عوض به کلاس های آهنگسازی رفتم و اصول آهنگسازی و هارمونی را پیش استاد غلامحسین جمالیان یادگرفتم و تا سن بیست و سه سالگی پیش ایشان بودم که البته بعد ها و تا قبل از درگذشت ایشان به دیدارشان می رفتم.

امیر هوشنگ شاهرخی که علاقه ای به دانشگاه و سربازی نداشت در ادامه مسیر زندگی اش دچار خوش شانسی شد، وی درباره دوران خدمت سربازی اش چنین گفت: سال 1378 بود که جناب خاتمی اعلام کردم سربازهایی که غیبت کرده اند میتوانند خدمت خودرا خریداری کنند که من در آن زمان با مبلغ یک میلیون دویست هزار تومان خدمت سربازی ام را خریدم .

بعد از این اتفاقات روزی استاد تماس گرفتند و گفتند که یک برنامه تلوزیونی هست و یک موزیک برای سر صحنه نیاز دارند، تهیه کننده آن برنامه جناب مناجاتی بودند که برای آن برنامه با ایشان همکاری کردم و آهنگساز آن برنامه شدم که با نام «آب آب زندگی» از صدا و سیما پخش می شد.

شاهرخی درباره ادامه فعالیت اش افزود: برای هر قسمت از آن برنامه مبلغ 15 هزار تومان دستمزد می گرفتم و برای من بسیار لذت بخش بود که به عنوان اولین پروژه دستمزد می گیرم و بعد ها که جناب مناجاتی دیدند که من کارم را به درستی انجام می دهم به من پیشنهاد دادند در آموزشگاه ایشان آهنگسازی آموزش بدهم و این چنین شد که من سال 79 وارد آموزشگاه هنر و اندیشه شدم.

وی درباره اتفاقاتی که در آموزشگاه هنر و اندیشه افتاد تا به صورت جدی وارد دنیای سازمان صدا و سیما بشود گفت:

من در آموزشگاه هنر و اندیشه با دوست عزیزی به نام امید سیاره آشنا شدم و بعد از اینکه ایشان کارهای بنده را دید به من پیشنهاد همکاری در صدا و سیما دادند و من به خاطر اتفاقاتی که قبلا برایم در این سازمان افتاده بود و به من گفته بودند موسیقی ات شبیه به موسیقی ابراهیم تاتلیس است علاقه ای به همکاری با صدا و سیما را نداشتم ولی از طرفی خوشحال بودم که شورای موسیقی آن زمان صدا و سیما حداقل ابراهیم تاتلیس گوش می دهند.

شاهرخی ادامه داد: بعد از صحبت های امید عزیز و بیان این که آن تیم قبلی دیگر در شورا نیستند و تیم جدید دنبال هنرمندان جوان هستند، قبول کردم و هفته بعد آقای سیاره برایم یک شعر از شاعری آورد که واقعا نا مفهوم بود به طوری که گمان کردم می خواستند من را از آهنگسازی منصرف کنند اما من بعد از سه هفته آن شعر را آهنگسازی کردم و بعد از ارائه به شورای موسیقی سازمان مورد تایید قرار گرفت و من برای این کار که در رده الف قرار گرفت مبلغ قابل توجهی را به عنوان دستمزد گرفتم و شروع خوبی بود که به عنوان آهنگساز در صدا و سیما فعالیت کنم.

شاهرخی درباره دوستی اش با مرحوم بابک بیات گفت: مرحوم بیات به من خیلی لطف داشتند و به من می‌گفتند که دستیار من شو اما من اشتباه کردم و قبول نکردم و امروز به اشتباهم پی بردم، وی درباره سوال خبرنگار این رسانه که از کمرنگ شدن شاگردان بابک بیات پرسید افزود: آهنگسازانی که شاگردان بابک بیات بودند فرق دارند، شما منظورتون خواننده هایی است که شاگرد مرحوم بیات بودند و امروز کم رنگ شدند. بابک بیات شاگردان آهنگساز خوبی داشتند که امروز به مراحل خوبی رسیدند و از من شناخته شده تر هستند چراکه با بابک بیات کار کردند.
استاد بیات همیشه به من می‌گفتند کارهایت را به هر خواننده ای واگذار نکن که من هیچوقت گوش نکردم.

وی صحبت هایش را درباره فعالیت هایش اینگونه ادامه داد:
متاسفانه آلبوم هایی که کار کردیم در زمان خوداش منتشر نشد. شاید باورتان نشود یکی از آلبوم های من سال ۸۴ساخته شد و سال ۹۵منتشر شد.
در آن زمان ما آلبوم کار میکردیم و به این شکل تک ترک منتشر نمیشد چراکه مثل امروز دنیای مجازی و اینترنتی وجود نداشت که موسیقی ها به صورت تک ترک منتشر شود.

شاهرخی ادامه داد: من در ادامه فعالیت هایم با قاسم افشار آشنا شدم و بعد از همکاری با ایشان رهبر ارکستر گروهشان شدم و قبل از آن هم با حسن پیغان به عنوان رهبر ارکستر شروع به فعالیت کرده بودم.
و در آن گروه نوازنده های خوبی بودند که امروز خودشان رهبر ارکستر شده اند مثل سعید علیرضایی که آن زمان گیتار میزد و در گروه مابیس و شروع کرد و امروز رهبر ارکستر محسن یگانه است و محمد افشانی که الان در گروه حامد همایون ساز میزند.

امیر هوشنگ شاهرخی که تا امروز فعالیت های چشم گیری را داشته است با هنرمندان محبوب و صاحب نامی همچون قاسم افشار، ناصر فرهودی، ناصر عبداللهی و … همکاری کرده است.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها