گزارش تصویری از آخرین اجرای زنده گروه لیان
نویسنده خبر : Admin
خلاصه خبر : این کنسرت که توسط پرمخاطب ترین گروه موسیقی نواحی به روی صحنه رفت، قطعات شاد و پر انرژی از یادبندر تا ماهی فروش را در کنار قطعات نی مه و خیامی که از جلوه های زیبای ادبیات ایرانی بوده...
متن خبر :

 

 

تهرانی ها شنبه خود را با نغمه های شرجی از دل خلیج فارس آغاز کردند. پانزدهم دی ماه، تالار وحدت تهران، صحنه برگزاری کنسرت گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان و به همت موسسه آواى دوران و تهیه کنندگی رسول ترابى در دو سانس شد.

این کنسر

ت که توسط پرمخاطب ترین گروه موسیقی نواحی به روی صحنه رفت، قطعات شاد و پر انرژی از یادبندر تا ماهی فروش را در کنار قطعات نی مه و خیامی که از جلوه های زیبای ادبیات ایرانی بوده را با هنرمندی وصف ناپذیری در یک قاب تصویری و موسیقیایی به مخاطب خود تقدیم کرد.
قطعه چایی چایی که برگرفته از موسیقی اصیل نوار ساحلی شیبکوه است، از دیگر قطعات اجرا شده در این کنسرت پر شور بود که به معرفی گوشه ای از موسیقی جنوب ایران پرداخته که حاصل پژوهش محسن شریفیان درباره آن منطقه است. وی، کتابی در باب همین موضوع در دست چاپ دارد که توسط انتشارات نگاه عرضه خواهد شد. در کنار این پژوهش ارزنده، نواهای آن منطقه نیز گردآوری شده که سی دی صوتی آن تحت عنوان موسیقی نوار ساحلی شیبکوه توسط انتشارات ماهور منتشر خواهد شد.
اکلو فرامرزى، مرتضى پالیزدان، حمید اکبرى، محمود بردک نیا، امین سلیمیان، حسین کاوه خو، فرزاد خسروى و حمزه مقدم، هنرمندان و نوازنده‌های گروه لیان در اولین کنسرت زمستانه در کنار محسن شریفیان بودند.
بیژن کامکار، نجمه تجدد و حسین ماهینى شاخص ترین میهمان شب بوشهری تالار وحدت شدند.
گروه لیان که رکورد دار برگزاری کنسرت موسیقی بومی در تهران است، برای دومین اجرای زمستانی خود، رهسپار اسکاتلند خواهد شد.

 

عکس : مسعود ذاکری

 

تمامی عکس ها در فایل زیپ شده

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها