جان جوانی ،تازه ترین مجموعه ترانه افشین مقدم منتشر شد
نویسنده خبر : Admin

جان جوانی ،تازه ترین مجموعه ترانه افشین مقدم منتشر شد

Admin 17 ژانویه 2019 0 نظر
کد خبر : 930179
بازدید : 48
4 پسند
خلاصه خبر : کتاب جان جوانی ، مجموعه ترانه آهنگ های خاطره انگیز اخیر از سوی انتشارات نگاه در قطع رقعی و جلد شومیز در دسترس علاقمندان به ادبیات و موسیقی قرار گرفت.
متن خبر :

 

کتاب جان جوانی ، مجموعه ترانه آهنگ های خاطره انگیز اخیر از سوی انتشارات نگاه در قطع رقعی و جلد شومیز در دسترس علاقمندان به ادبیات و موسیقی قرار گرفت.

از معروف ترین ترانه های این مجموعه می توان به جان جوانی،الکی،همدم،آخرین بار،عشق می کنم و بغض اشاره کرد .
افشین مقدم پس از تقدیم ترانه همدم به علیرضا افکاری نوشت : ترانه «همدم» آغاز همکاری من و علیرضا افکاری‏ست و پس از موفقیت چشمگیر این ترانه، ترانه ‏های خاطره ‏انگیز زیادی کار کردیم. با دو ترانه «الکی» و «همدم» لحن تازه‏ای در ترانه‏ های من به وجود آمد که پیش از آن با این ادبیات حرف نمی‏زدم!
فردای روزی که ترانه و آهنگ به دست خواننده رسید، تماس گرفت و گفت: «بهترین ترانه‏ ای‏ست که در چند سال گذشته به دستم رسیده است.» ملودی را برایم می‏خواند، بغض کرده بود و خاطره تعریف می‏کرد و من هم‏پای او به گریه رسیدم. در مورد شیوه‏ ی آهنگسازی علیرضا افکاری تا آن‏جا که با یکدیگر در تعامل هستیم باید بگویم برخلاف اکثر ملودی ‏سازان که کلمات را در ریتم قرار می‏دهند او ریتم مد نظر خود را در قالب ملودی به کلمات می‏دهد. او در ترانه«همدم» تلاش نمی‏کند مصرع «می‏گم وای چقد سرده» را مانند باقیِ مصرع‏ها به صورت هشت بخشی یا هشت سیلابی اجرا کند؛ روی کلمه ‏ی «وای»،وزن می‏افتد و او نیز ملودی ‏اش را در این مصرع به‏ خصوص روی واژه ‏ی «وای» رها و آزاد اجرا می‏کند! در ترانه «آخرین بار» نیز در دو قسمت به همین شیوه عمل می‏کند؛ اول در قسمت «اونقدر بزرگه…» دوم در قسمت«پای من بنویس». شاید اگر آهنگساز دیگری بود از شاعر می‏خواست یک سیلاب را به هر کدام از مصرع‏های مورد بحث اضافه کند که ریتمش درست شود! می‏خواهم بگویم این تعامل، حسی بین ماست افتادگی و لنگی تعمدی وزن در بعضی از مصرع‏ها به تنوع ملودی، و خلق لحن‏هایی زیبا در همان قسمت‏ها منجرشده و متأسفانه این دقیقاً همان جایی‏ست که منتقدان از راه می‏رسند و بی ‏آنکه در دلِ اتفاقات و تعامل بین آهنگساز و ترانه‏ سرا باشند ترانه را تقطیع عروضی می‏کنند و ناآگاهانه ترانه‏ سرا را از دم تیغ نقد می‏گذرانند…!
وی پس از تقدیم ترانه ی “عشق میکنم” به فرزین قره گزلو نوشت: این ترانه با نام عشق، با موسیقی فرزین قره ‏گزلو توسط یکی از صداهای نوستالژیک وجاودانه صفحه ‏های قدیمی، خواننده ترانه سلطان قلب‏ها به اجرا در آمد که همکاری با ایشان از افتخارات کاری من است.
ترجیع ‏بند این ترانه را بر روی ملودی فرزین نوشتم.کار نوشتن این ترانه و ساخت آهنگش با هم پیش رفت. پس از پایان کار تردید پیدا کردم که آیا این تکیه ‏کلام برای صدا و شرایط سنی خواننده مناسب است یا خیر؟! تا اینکه خود ایشان گفتند من سال‏هاست دنبال چنین تکیه ‏کلامی می‏گردم و مطمئن هستم این آهنگ گل می‏کند که با اجرای زیبای خواننده ترانه موفقی از آب در آمد…
نویسنده مجموعه جان جوانی در خصوص ترانه ی بغض که با صدای علیرضا عصار به بازار موفق موسیقی راه یافت می نویسد : بغض فاخر‏ترین ترانه‏ ی عاشقانه ‏ای‏ست که تا امروز از من اجرا شده نه تنها به لحاظ کلام! بلکه به لحاظ اجرا، ارکستر بزرگ و تنظیم ‏کننده‏اش استاد شهرداد روحانی که با همراهی ارکستر سمفونیک لندن در استودیو abby roadاین ترانه را ضبط کردند. ترانه بغض از بُعد جهان‏بینی سرآغاز عاشقانه ‏های مثبت در خط فکری ترانه‏های من است.
دوست داران افشین مقدم و مجموعه ترانه هایش میتوانند این اثر را از درگاه اینترنتی Www.negahpub.com خریداری کنند.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها