موسیقی ارزشی پشت موسیقی مصرفی پنهان شده است
نویسنده خبر : سارا تقی نژاد

موسیقی ارزشی پشت موسیقی مصرفی پنهان شده است

سارا تقی نژاد ۱۵ تیر ۱۳۹۸ 0 نظر
کد خبر : 942033
بازدید : 1205
2 likes
خلاصه خبر : دانش فرید موسیقی را از کودکی دنبال کرده ولی این هنر را شغل نمی داند و بر این باور است که نباید با موسیقی امرار معاش کرد...
متن خبر :

 

احسان دانش فرید خواننده جوان و خوش آتیه کشورمان با وجودی که هنوز آلبومی رسمی منتشر نکرده نزد علاقمندان موسیقی پاپ شناخته شده است. او تا کنون چند آهنگ منتشر کرده که از سوی مخاطبان با استقبال خوبی مواجه شده است.

 

دانش فرید موسیقی را از کودکی دنبال کرده ولی این هنر را شغل نمی داند و بر این باور است که نباید با موسیقی امرار معاش کرد.

وی هم اکنون مشغول جمع آوری آلبومی برای ورود به دنیای حرفه ای و رسمی موسیقی است. به همین بهانه با وی گفت و گو کرده ایم :

*چرا در این بحبوحه و در این شلوغی وحشتناک خواننده شدید؟ در میان این همه خواننده گم نمی شوید؟
ازهمان کودکی که وارد این عرصه شدم دارای برنامه ریزی مشخص و هدف بودم و
به نظر من هر کسی باید شهامت و قدرت این را داشته باشد که بتواند راه خود را با توجه به توانایی های خود پیدا کند. باید برای رسیدن به آن تلاش و پشتکار داشته باشد. در این صورت است که می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و خود را به اونشان بدهد.

*از میان خوانندگان هر کس در ابتدای امر از کسی تقلید می کرده است. شما مقلد چه کسی بوده اید؟ و چقدر تحت تاثیر این شخص بودید؟

درست است همه این کار را می کنند. مثلا از آهنگی خوشم آمده و همراه آن خوانده ام یا در خلوتم آن را زمزمه کرده ام اما این نشانی از تقلید نیست. تقلید فرق دارد. تقلید یعنی اینکه شما دقیقا و مو به مو کسی را الگوی خود کنید و مثل او بخوانید.
در اصل من خواننده ای را الگوی خودم قرار نداده ام ولی از موسیقیدانانی همچون بابک بیات به شدت تاثیر می گرفتم و خواننده هایی که به جای یک شبه معروف شدن و تن ندادن به خواندن هر آهنگی مسیرشان را اصولی و با صبر و حوصله طی کردند برام ارزشمند و قابل احترام هستند نه جایی برای تقلید.

*موسیقی چهره جدی ای در ایران ندارد در این میان چطور به صورت جدی تصمیم به دنبال کردن آن دارید؟

اتفاقا من فکر می کنم موسیقی چهره جدی ای دارد ولی چون دست اهلش اداره نمی شود اینگونه به نظر می رسد. متاسفانه چند سالی است که موسیقی در ایران مصرف گرا شده و کارها مارکتی شده اند. به این ترتیب از اصل هنر موسیقی دور مانده وگرنه آثار ماندگار و مفاخر بسیار زیادی در عرصه موسیقی داریم.
در این گیر و دار من به کسی و چیزی کاری ندارم و بی حاشیه کار خودم را می کنم.

*حرفی که برای گفتن در عرصه موسیقی دارید چیست؟

.امیدوارم موسیقی ایران از صرفا تجارت بودن در بیاد و نگاه هنری بیشتری بهش بشه و شاهد آثار با ارزش بیشتری باشیم

*با این اوضاعی که در جامعه مویسقی وجود دارد فکر میکنید بتوانید ماندگار شوید؟
.ماندگار بودن کار آسانی نیست و یک شبه نمیشود ماندگار شد و مسیر طولانی و سختی دارد و نتیجه سالها تلاش و کار مداوم و هوشمندانه ست
هدف من هم ماندگار بودن هست تا دیده شدن و شهرت یک شبه
برای همین هم در انتشار کار عجله نمیکنم

*چشم انداز دنیای موسیقی خود را چگونه ارزیابی میکنید؟
.مورد احترام مخاطب بودن مهمترین هدفم هست
و من با یک مسیر درست و حساب شده پیش میرم و عجله ای برای دیده شدن نمیکنم
فکر میکنم طبق برنامه ای که دارم پیش برم جایگاه خوبی میتونم داشته باشم

*چه تمهیداتی برای فرار از یکنواختی در نظر گرفته اید؟
هر کس با مسلط بودن به ترانه و ملودی و با توجه به شناخت توانایی های صدای خودش و آموزش هر چه بیشتر میتواند یکنواخت نباشد و مخاطب را خسته نکند

*فکر میکنید فضای موسیقی شما برای چه قشری مناسب است؟ برای نزدیک شدن به آن چه کرده اید؟
فکر میکنم نظر دادن در این مورد زود هست
ولی هدف من این هستش که طیف مخاطبینم کسانی باشن که درک موسیقی دارن و به گوش خودشون احترام میذارن

*نظرتان را در باره ی تک قطعه هایی که باب شده و درواقع به نوعی معرف خواننده است ، چیست؟
.انتشار تک قطعه کوتاهترین مسیر برای ارتباط و شناختن سلیقه مخاطب هستش

*در سال آینده انتشار آلبوم یا اجرای کنسرت را در برنا مه هایتان دارید؟
.در تلاشم تا پایان امسال آلبومم منتشر بشه ولی برای کنسرت حداقل یک آلبوم و چند قطعه ای که منتشر شده نیاز هست
*با وجود این همه خواننده حضور در این عرصه ریسک نیست؟
.زندگی یعنی ریسک مگر اینکه نخواهیم در هیچ زمینه موفقیتی داشته باشیم
برای هدف بزرگ احتیاج به ریسک از ملزومات هست.و انسان بدون ریسک نمیتواند کاری را پیش ببرد.