«خوش هنر» در مسابقات جهانى فولکلور یونسکو خوش درخشید
نویسنده خبر : Admin

«خوش هنر» در مسابقات جهانى فولکلور یونسکو خوش درخشید

Admin 7 سپتامبر 2019 0 نظر
کد خبر : 946306
بازدید : 14
1 پسند
خلاصه خبر : گروه «خوش هنر» در نهمین دوره ى مسابقات جهانى فولکلور یونسکو در کشور بلغارستان، موفق به کسب مدال طلاى بخش موسیقى شد...
متن خبر :

 

 

گروه «خوش هنر» در نهمین دوره ى مسابقات جهانى فولکلور یونسکو در کشور بلغارستان، موفق به کسب مدال طلاى بخش موسیقى شد.

 

در این مسابقات که از اول تا نهم شهریور ماه در شهر هاى «نسبار»، «پومورى» و «اسوتى ولاس» برگزار شد، ارکستر هنرجویان آموزشگاه فنى و حرفه اى موسیقى «خوش هنر» به رهبرى و آهنگسازى آیدین بیات قطعات متعددى را اجرا کرد که با اقبال گسترده روبرو شد.

از دیگر جوایز این گروه در این فستیوال می‌توان به کسب جایزه ویژه بهترین اجرا بین همه بخش‌ها از نظر شهردار شهر نسبار، کسب جایزه حفظ و گسترش میراث معنوى جهان و هنرهاى سنتى دنیا، کسب جایزه کشف استعداد کودکان، کسب جایزه پر افتخارترین اجرا و دریافت جایزه نامزدى ارفئوس طلایى و جایزه ویژه این فستیوال اشاره کرد.

اعضای هنرمند ارکستر گروه «خوش هنر» در نهمین دوره ى مسابقات جهانى فولکلور یونسکو را سارینا صمصامیه اقدم (نوازنده ۸ ساله سنتور)، عرفان صمصامیه اقدم (نوازنده ١۵ساله سازهاى کوبه‌اى)، علیرضا صمصامیه اقدم (آهنگساز، تک نواز و نوازنده ١٧ساله ساز تار)، برانوش شریفى (نوازنده ١١ساله ساز تار و خواننده)، آرشام موسوى (نوازنده ١٢ساله ساز عود و ملودیکا)، امیرعلى نادى (نوازنده ٩ساله ساز تار)، آراد واحد (نوازنده ١٢ساله ساز تار) و علیرضا واحد (نوازنده تنبک) تشکیل می دهند که به عنوان نوازنده بر روی صحنه خوش درخشیدند.

همچنین دو تن از اساتید «خوش هنر» به نام هاى نى تا مجلسى مدرس پیانو و سمانه بیات مدرس ویلن به ترتیب با نواختن سازهاى کوبه‌اى و کمانچه و نیز مهسا صافى با مسئولیت مدیر اجرایى گروه و نماینده گروه «خوش هنر» در این فستیوال، دیگر هنرجویان را همراهى کردند.

شایان ذکر است که در این فستیوال هنرمندانى از کشور هاى بلغارستان، چین، رومانى، لتونى، مغولستان، روسیه، هند، اندونزى، مالزى، کره ى جنوبی، قبرس، بوسنى و هرزگوین و اوکراین شرکت داشتند.

از دیگر افتخارات ارکستر «خوش هنر» مى توان به کسب جایزه ى ویژه و مدال طلاى فستیوال ژوتم فرانسه، کسب جوایز اول و سوم در فستیوال موسیقى کودک اسپانیا و همچنین دریافت بهترین اجراى فستیوال موسیقى پل هاى جادویى در جمهورى چک اشاره کرد.

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها