اجرای مجدد پرفورمنس «ریشه در باد» اثر باربد هنرمند به سال آینده موکول شد
نویسنده خبر :
خلاصه خبر : «باربد هنرمند» (آهنگساز و خواننده) از لغو اجرای مجدد پرفورمنس «ریشه در باد» به علت شیوع بیماری کرونا خبر داد.
متن خبر :

 

اجرای مجدد پرفورمنس «ریشه در باد» اثر باربد هنرمند به سال آینده موکول شد
.
«باربد هنرمند» (آهنگساز و خواننده) از لغو اجرای مجدد پرفورمنس «ریشه در باد» به علت شیوع بیماری کرونا خبر داد.
این پرفورمنس که از 21 دی ماه طی چهار هفته (شنبه شب ها) در سالن شماره یک پردیس تئاتر سپند بر اساس آلبوم داستان محور «ریشه در باد» اثر باربد هنرمند به روی صحنه رفت، با شیوع ویروس کرونا و تدابیر پیشگیری آن، ابتدا با لغو رویداد شنیداری ـ انفرادی آن طی اسفند ماه در چند گالری و سپس لغو تمدید مجدد آن در آخرین ماه سال، مواجه شد.
«باربد هنرمند» که آلبوم «ریشه در باد» را در قالب 8 قطعه به نام های «باغبان وفادار» (اول و دوم)، «شکوفه های تو در باغ»، «آفت ها»، «روز کذایی» (حمله آفت ها)، «سرود گرگ های پیروز»، «خلوت گندم ها» و «تنیده در باد» در کارنامه هنری خود دارد، در مورد این پرفورمنس توضیح داد: «قطعات «ریشه در باد» داستانی را در بستر موسیقی روایت می کنند که روایتی از گذشته یک هنرمند است که در استعاره ذهنی وی در قالب یک باغ و باغبانش شکل می گیرد و پس از سال ها در دیداری با معشوق جوانی اش این خاطرات و دغدغه ها به تصویر کشیده می شوند و در واقع، تلفیقی از دو هنر در این آلبوم کنار هم جای گرفته است. تمام جزئیات تصویرسازی و فضاسازی نه با استفاده از المان های بصری بلکه با تکیه بر درک شنوایی مخاطب به او القا می شوند و بنده در کنار اجرا و ساخت موسیقی، نوازندگی گیتار الکتریک و گیتار آکوستیک را نیز برعهده داشته‌ام».
وی ادامه داد: «این پرفورمنس به علت خلق هارمونی میان موسیقی، حرکت و تصویر در بستری واحد و انسجام یافته، اجرایی ست با ساختاری متفاوت نسبت به آنچه این روزها بر صحنه تئاتر شاهدش هستیم و خوشحالم که در چهار اجرای نخست که با شیوع بیماری، متاسفانه امکان تمدید آن تا پایان سال وجود ندارد، بازخورد خوبی از مخاطب دریافت کردم. همچنین می بایست تشکر کنم از هومن ایرائی (گیتار فلامنکو)، محمدجواد بهرامی (پیانو)، یاسمین ابوحیدری (ویولنسل)، میلاد عباسی (درامز)، آرین دارابی (کلارینت و هارمونیکا) رضا حقیقی و علی پهلوانی (گیتار بیس) که به عنوان نوازنده در کنار من حضور داشتند و مصطفا مرادیان (طراح صحنه)، عطا سرمست (تصویربردار و تدوینگر)، احسان طاهری (نقاشی دیجیتال) سجاد شریفی فر (پرفورمر)، رها امامی (دستیار تولید) فاطمه شکورلو (دستیار نور) محمدرضا گنجی (مسئول فنی) که دیگر عوامل تولید آن بودند».
ایشان درباره «ریشه در باد» افزود: «این پرفورمنس در هشت اپیزود پیوسته از تک نوازی و دوئت با تم‌‌ های کلاسیک و باروک تا گروه نوازی در سبک‌های معاصر و راک اجرا شد. و همچون آلبوم ریشه در باد که به صورت داستانی مفهومی و لایه‌ای طراحی شده است، پرفورمنس نیز به شکلی طراحی شد که هنر بتواند توجه عمیق‌تری از مخاطب را طلب کند. ویدئو آرت و اجرای رقص مدرن المان ‌های دیداری این اثر هستند که در ترکیب با بخش موسیقی، قالبی واحد و منحصر به فرد را شکل می ‌دهند».
باربد هنرمند در پایان اضافه کرد: «قرار بود طی اسفند ماه، ابتدا این اثر در قالبی دیگر به عنوان یک رویداد شنیداری-انفرادی در چند گالری در تهران به اجرا درآید و سپس تا پایان سال، برای دومین بار در پردیس تئاتر سپند به روی صحنه برود که با اتفاق پیش آمده و تعطیلی گالری ها و سالن های تئاتر به احتمال زیاد، تمدید پرفورمنس تا اواخر بهار به تعویق خواهد افتاد»

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها