گزارش اولین جلسه کافه ترانه در سال 92
نویسنده خبر :

گزارش اولین جلسه کافه ترانه در سال 92

4 می 2013 1 نظر
کد خبر : 644171
بازدید : 88
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

گزارش اولین جلسه کافه ترانه در سال 92 / نکوداشت مقام مادر، کارگر و معلم
پنجشنبه 12 اردی بهشت، انجمن ادبی "کافه ترانه" اولین جلسه خود در سال 92 را  برگزار کرد.

این جلسه که برای اولین بار در سال 92 و در فرهنگسرای سرو  برپا شد میزبان اهالی شعر، ترانه و موسیقی بود و کل برنامه به شعرخوانی و بررسی آثار اختصاص یافت…..

راس ساعت شش و شش دقیقه عصر، جلسه با سخنرانی مسولین جلسه خواهران عرب (مهدیه و مهشاد عرب) به صورت رسمی آغاز شد. مهدیه عرب با عرض خیر مقدم به حضار روز مادر و روز معلم رو به مادران و معلمین حاضر در برنامه تبریک گفت، مهدیه عرب که خود یک مدرس در زمینه شعر و داستان نویسی میباشد از حضور خود در نمایشگاه کتاب با کتاب "آموزش داستان نویسی برای کودکان" خبر داد و افزود این سوال همیشه در ذهن من وجود داشت که چرا کتابی برای آموزش داستان نویسی برای کودکان وجود ندارد و همین امر برای من تبدیل به یک دغدغه جدی شد تا اینکه توانستم این کتاب را که نتیجه یک کار پژوهشی هست را به چاپ برسانم. علاقمندان برای تهیه این کتاب میتواندد به نمایشگاه کتاب / غرفه انتشارات شانی مراجعه کنند.
سپس «مهشاد عرب» که حال چندان مساعدی نداشت و به مدد آمپول و سرم خود را به برنامه رسانده بود طی سخنانی کوتاه پس از سلام و خیرمقدم خدمت حاضرین و مهمانان برنامه "روز مادر" را به تمام مادران ایران زمین تبریک گفت.
همچنین «مهشاد عرب» که خود استاد دانشگاه است با تبریک "روز معلم" برای این قشر زحمتکش آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.
پس از سخنان قسمت ابتدایی برنامه نوبت به بخش شعرخوانی رسید، در این بخش ترانه سرایان و شاعرانی  همچون: پرستو جلیلی، مهدی رحیم زاده، مهدی حبیبی، یاشار بلوری نیا، محمد بکرانی، بهنوش فراهانی، حمید چشم آور، فرشته دلقندی، عباس قدمی، محسن عاصی، الهه ستایش، المیرا نوری، صابر قدیمی، مصطفی اصانلو، محمدرضا مقدم، علیرضا برنجی، آرین داودی، غزل جلالی، حسین متولیان، حسین سلیمانی، و… که از شهرهای مختلف حضور بهم رسانیده بودند به ترانه و شعرخوانی پرداختند.
نکته جالب توجه بخش شعرخوانی، موضوع برخی اشعار بود که برای مقام کارگر سروده شده بود، همین موضوع باعث شد «مهدیه عرب» از جشنواره ادبی کارگری که هفته گذشته برگزار شد یادی کند و صحبتهایی را از روی گلایه در این باره انجام دهد، عرب درباره کسب مقام چهارم کافه ترانه گفت: نمی خواهم بگویم که ناداوری وجود داشت ولی داوران حاضر در روز فینال جز استاد بهمنی هیچ شناختی بروی شعر محاوره (ترانه) نداشتند و قواعدی که ما برای هرچه بهتر شدن آثارمان در ترانه استفاده می کنیم از دید آن دو داور ضعف محسوب میشد و همین امر باعث کسر امتیاز از گروه ما شد و با تمام شایستگی ها نتوانستیم مقامی بهتر از چهارمی بدست بیاوریم مهدیه عرب در آخر حذف «حسین متولیان» از لیست داوران روز فینال را تأمل برانگیز برشمرد.
همچنین: ( دکتر مهدی موسوی(شاعر)،  نیما نورمحمدی (آهنگساز و تنظیم کننده)، امید نیک بین (استدیودار، آهنگساز و تنظیم کننده)، حسین سلیمانی (بازیگر سینماوتلویزیون،ترانه سرا)، آدرین دانش کیان (خواننده و آهنگساز)، محمدرضا مقدم (خواننده)، حسین کلهر(نویسنده و طنزپرداز)،مهرشاد آریا(خواننده و آهنگساز)، مهیار آریا(خواننده و نوازنده)، سپهر قریشی (فوتبالیست)، آرش نصیری (سردبیر مجله ترانه ماه)، مرصاد احوطی (خواننده)، دامون سهراب خانی(خواننده )،احسان محسنی (بازیگر،کارگردان و ترانه سرا)  ) مهمانان ویژه اولین جلسه کافه ترانه در سال 92 بودند. محدثه دلجو و علی فلاح دو عکاس جلسه کافه ترانه بودند.
این جلسه در ساعت 20:02 به کار خود پایان داد.

 دانلود کلیه عکس ها در یک فایل زیپ با لینک مستقیم

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها