پر افتخارترین گروه آلترناتیو راک بریتانیا شعر مولانا را خواند
نویسنده خبر : Admin
خلاصه خبر : لبوم جدید گروه کلدپلی که «سری پر رویا» نام دارد قرار است از 4 دسامبر در سراسر جهان منتشر شود. در این آلبوم هم به فرهنگ های گوناگون اشاراتی شده. از جمله فرهنگ های آسیایی تاثیر جالب توجهی روی این آلبوم داشته است...
متن خبر :

 

آلبوم جدید  گروه کلدپلی که «سری پر رویا» نام دارد قرار است از 4 دسامبر در سراسر جهان منتشر شود. در این آلبوم هم به فرهنگ های گوناگون اشاراتی شده. از جمله فرهنگ های آسیایی تاثیر جالب توجهی روی این آلبوم داشته است. 

 در بخش اول ترانه سر آلبوم اثر جدید کلدپلی که مثل خود آلبوم «سری پر رویا» نام دارد، اشاره قابل توجهی به منطق الطیر عطار نیشابوری شده و حتی نام کتاب به صورت انگلیسی (Conference of birds) در متن ترانه آمده است. 

کریس مارتین که در ترانه های این آلبوم بارها به صورت ضمنی به زندگی شخصی و جدایی از همسر سرشناسش گوینیت پالترو اشاره داشته در ترک هفتم «سری پر رویا» سراغ یکی از اشعار مشهور مولانا رفته. در ترانه «زیبابین» گروه کلدپلی دکلمه وار ترجمه ای از شعر مهمانخانه مولانا را به همراه پیانو ارائه کرده اند:
هست مهمان خانه این تن ای جوان           هر صباحی ضیف نو آید دوان
 هین مگو کین مانند اندر گردنم                که هم اکنون باز پرد در عدم
 هر چه آید از جهان غیب وش                  در دلت ضیفست او را دار خوش

 

گفته می شود «سری پر رویا» ممکن است آخرین اثر گروه کلدپلی باشد. چندی پیش کریس مارتین در مصاحبه ای آلبوم هفتم گروهش را با هفتگانه مشهور جی کی رولینگ، «هری پاتر» مقایسه کرد و گفت این آلبوم برای گروهش حکم «هری پاتر» را دارد.

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها