حضور گروه موسیقی «چاهی» در فستیوال موسیقی فولکلور فرانسه
نویسنده خبر : Admin

حضور گروه موسیقی «چاهی» در فستیوال موسیقی فولکلور فرانسه

Admin 22 جولای 2017 0 نظر
کد خبر : 866105
بازدید : 28
1 پسند
خلاصه خبر : گروه موسیقی «چاهی»، پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز فستیوال های موسیقی فولکلور در دو سال گذشته در کشورهای اتریش و اسپانیا، در مرداد ماه امسال نیز با شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور فرانسه به روند فعالیت های خود ادامه می دهد...
متن خبر :

 

 

گروه موسیقی «چاهی»، به سرپرستی «مازیار چاهی»، مرداد ماه سال جاری در فستیوال موسیقی فولکلور فرانسه، به اجرای کنسرت می پردازد.

 

 

گروه موسیقی «چاهی»، پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز فستیوال های موسیقی فولکلور در دو سال گذشته در کشورهای اتریش و اسپانیا، در مرداد ماه امسال نیز با شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور فرانسه به روند فعالیت های خود ادامه می دهد.

این گروه موسیقی پس از کسب مقام نخست در دو فستیوال پیشین، این بار به دعوت فستیوال موسیقی فولکلور فرانسه در شهر پاریس به اجرا خواهد پرداخت. ناگفته نماند قطعاتی که در گروه موسیقی چاهی نواخته می شوند، کوبه ای بوده و براساس معرفی و نشان دادن ظرفیت های سازهای کوبه ای ایرانی با محوریت دف، ساخته و پرداخته می شوند که در فستیوال پیش رو، از ساز ایرانی بربط نیز کمک گرفته شده است. همچنین، قطعات اغلب با الهام از داستان ها و اسطوره های ایرانی ساخته می شوند.

اعضا و هنرمندان این مجموعه موسیقایی شناخته شده، در فستیوال موسیقی فولکلور پاریس را مازیار چاهی (سرپرست، آهنگساز و نوازنده دف)، پویا واعظی (نوازنده عود)، مهدی رجب زاده، محمدرضا غفاری و امیر جلیل زاده (نوازندگان دف) تشکیل می دهند، همچنین «رضا موسوی» به عنوان طراح و کارگردان هنری، گروه موسیقی «چاهی» را همراهی خواهد کرد.

شایان ذکر است که «مازیار چاهی» از سال ۱۳۸۵ گروهی تحت عنوان «چکامه» تأسیس کرده و پس از فعالیت های گسترده در طی این سال ها و تأسیس «کانون تخصصی موسیقی مازیار چاهی» در سال ۱۳۸۹ نام خود را به گروه موسیقی «مازیار چاهی» تغییر داده و فعالیت حرفه ای خود را در پیش گرفت. اسکلت اصلی این گروه از همان ابتدای شروع فعالیت بر اساس سازهای کوبه ای نهاده شده و اکثر قطعات آن کوبه ای می باشد.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها