سالگرد شرکت «آرشه جام جم» نماینده رسمی یاماها برگزار شد
نویسنده خبر : Admin

سالگرد شرکت «آرشه جام جم» نماینده رسمی یاماها برگزار شد

Admin 22 سپتامبر 2017 0 نظر
کد خبر : 883746
بازدید : 34
3 پسند
خلاصه خبر : بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت موسیقی «آرشه جام جم» نماینده رسمی یاماها در ایران برگزار شد...
متن خبر :

 

بیست و پنجمین سالگرد شرکت «آرشه جام جم» نماینده رسمی یاماها در ایران برگزار شد
استاد بزرگ لشکری: خانواده‌ها بچه‌هایشان را به موسیقی شش، هفت هزار ساله ما تشویق کنند
محمد ساختیانچی: ایران بزرگترین عرضه کننده لوازم موسیقی در میان 70 کشور است

 

 

با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی؛ بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت موسیقی «آرشه جام جم» نماینده رسمی یاماها در ایران برگزار شد.
با حضور استاد بزرگ لشگری نوازنده پیشکسوت ویولن و مؤسس شرکت موسیقی «آرشه جام جم» نماینده رسمی کمپانی «یاماها» در ایران، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد ساختیانچی مدیرعامل شرکت موسیقی «آرشه جام جم» و تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی کشور از جمله؛ دکتر حسن ریاحی، دکتر محمد سریر، داوود گنجه‌ای، حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی سنتی و مدیرعامل خانه موسیقی، ستار اورکی، مسعود حیببی، پیتر بارتمانز موسیقدان سرشناس هلندی و نوازنده چیره دست پیانو، نوازندگان و مدریس باسابقه پیانو در ایران، ماریا لشگری دختر استاد بزرگ لشگری، حسام‌الدین ساختیانچی و احسان ساختیانچی از عوامل اجرایی شرکت «آرشه جام جم»، و … بیست و پنجمین سالگرد تأسیس و فعالیت شرکت موسیقی «آرشه جام جم» نماینده رسمی کمپانی معتبر «یاماها» در ایران با مجری‌گری دکتر نظری شب گذشته در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

آشنایی بچه‌ها با موسیقی شش، هفت هزار ساله
در ابتدای این مراسم، استاد بزرگ لشگری نوزانده 95 ساله و باسابقه ویولن و مدیر شرکت موسیقی «آرشه جام جم» نماینده رسمی کمپانی «یاماها» YAMAHA در ایران گفت: از همه دوستان و هنرمندانی که در این مراسم حضور دارند تشکر می‌کنم که در این جشن سالانه ما شرکت کردند و همینطور ادامه پیدا بکند و همینطور توصیه می‌کنم که خانواده‌ها بچه‌هایشان را به موسیقی شش، هفت هزار ساله ما تشویق کنند و با موسیقی ایرانی آشنا بشوند و بهترین راهش هم این است که همه بیایند از ما یک پیانو بخرند (با خنده).

آغاز فعالیت «آرشه جام جم»اول نوامبر 1992
در ادامه این مراسم محمد ساختیانچی مدیرعامل «آرشه جام جم» نماینده رسمی کمپانی «یاماها» در ایران گفت: «آرشه جام جم» در اول نوامبر 1992 فعالیت خود را با شرکت یاماها شروع کرد، از آن تاریخ تا به امروز، بیش از 25 سال می‌گذرد. وقتی‌که آقای استاد بزرگ لشگری و من این کار را شروع کردیم؛ ایشان بسیار بسیار جوانتر و سرحالتر از امروز بودند، البته ایشان با انرژی که داشتند همیشه پشتیبان ما بودند و امشب قبل از همه ما به این سالن تشریف آوردند.

کالایی که عشق را به همه ما منتقل می‌کند
وی همچنین گفت: کالایی که ما عرضه می‌کنیم؛ یک کالای متفاوت است و از همه کالاهای دیگر متفاوتر است، کالایی است که عشق را به همه ما منتقل می‌کند، گرچه امشب در اینجا میهمانان، دوستان، همکاران و رقبای ما حضور دارند ولی در حقیقت همه ما رفیق هستیم، از همه هنرمندان پیشکسوت و همکاران عزیز در عرصه لوازم موسیقی تشکر می‌کنم و همه ما با همدیگر دوست هستیم و باید در این زمینه به همدیگر کمک کنیم.

شعار یاماها «عشق و اقدام و عمل به آن» است
مدیرعامل شرکت «آرشه جام جم» در ادامه اظهار داشت: کشور ایران با شرایطی که دارد، خود به تنهایی بزرگترین مشتری «یاماها میوزیک گُلف» است؛ شعار یاماها «عشق و اقدام و عمل به آن» است، شما برای موسیقی عشق لازم دارید و بایستی در جهت اشاعه موسیقی و آموزش و آشنایی با آن تلاش کنید. همه ما در این زمینه فعالیت می‌کنیم.
آقای بزرگ لشگری با عشق شروع کردند، بعد از 25 سال که از این کار گذشته است سه نسل در خانواده ایشان فعالیت موسیقایی می‌کنند، آقای بزرگ لشکری نسل اول، بنده نسل دوم و بچه‌ها هم نسل سوم. همه همکاران دفتر که 40 نفر هستند همه فرزندان من و شما هستند و همه این کار را دوست دارند و آن را با عشق انجام می‌دهند.

ایران بزرگترین عرضه کننده لوازم موسیقی در میان 70 کشور
وی افزود: برنامه «آرشه جام جم» اشاعه موسیقی و فرهنگ موسیقی است. ما باید همگی تلاش کنیم تا این صنعت را به تک تک خانه‌های خودمان ببریم و ما افتخار داریم که در خانواده یاماها، ایران بزرگترین عرضه کننده لوازم موسیقی در میان 70 کشوری است که «یاماها میوزیک گُلف» انجام می‌دهد.
ساختیانچی در پایان سخنانش تأکید کرد: ولی با همه این احوال، این صنعت در مقایسه با صنعت‌های دیگر خیلی کوچک است و همه بایستی دسته به دست همدیگر بدهیم پیش از اینکه با همدیگر رقابت بکنیم، این صنعت را توسعه بدهیم. بازار را برای همه‌مان بزرگتر بکنیم و به سوی شما دست دراز می‌کنم و از همه شما همکاری می‌طلبم.

هنرنمایی آرتیست ایرانی کمپانی «یاماها»
در ادامه این مراسم تعدادی از نوازندگان ایرانی آرتیست کمپانی موسیقی معتبر «یاماها» در ایران از جمله؛ محمد شعبانی نوازنده پرکاشن، فیروز ویسانلو نوازنده گیتار، رضا تاجبش نوازنده پیانو، مجید برومند نوازنده گیتار بیس، آرمین مرشد نوازنده گیتار، فرزاد قیصری‌پور نوازنده درامز و … به صورت گروه‌نوازی، دونوازی و تک نوازی با پیانو با جدیدترین سازهای تولید این شرکت معتبر جهانی موسیقی به هنرنمایی پرداختند

اجرای قطعاتی از «جدایی نادر از سیمین» برنده اسکار با پیانو
در بخش دیگری از بیست و پنجمین سالگرد تأسیس و فعالیت شرکت موسیقی «آرشه جام جم» نماینده رسمی کمپانی معتبر «یاماها» در ایران؛ نیما اورکی فرزند ستار اورکی آهنگساز فیلم‌های سینمایی «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی؛ برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، به روی صحنه آمد و قطعاتی از موسیقی فیلم «جدایی نادر از سیمین» به همراه پخش تصاویری از این فیلم و قطعه «دو سه شبه چشمهام به دره» از ساخته‌های استاد بزرگ لشکری را با پیانو به خوبی اجرا کرد.

کمک کردن به فرهنگ و هنر جامعه
در ادامه این جلسه، حسام‌الدین ساختیانچی تیم اجرایی شرکت «آرشه جام جم» گفت: نیما اورکی یکی از جوان‌های با استعداد ایران است؛ شاید یکی از دلایلی که ما انتخاب کردیم با کمپانی یاماها کار بکنیم و بلعکس، اینکه هر دو یک نگاه مشترکی به این عرصه داشتیم و هیچ‌وقت یک نگاه تجاری محض به این موضوع نداشته‌ایم و در این راستا شرایطی را بوجود ‌آورده‌ایم که به فرهنگ و هنر این جامعه کمک بکنیم. در همین راستا در سال 2016 و 2017 یاماها یک پروژه بورسه تحصیلی در ایران برگزار کرد که مجری آن «آرشه جام جم» بود و از میان هنرجویان و بچه‌های بااستعداد دانشگاه موسیقی و هنرستان موسیقی افرادی را به صورت گزینشی انتخاب ‌کرد و دو نفر به نام‌های نیما اورکی و نیما شناوری به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت نیما اورکی از ایران در میان برندگان منطقه‌ای قرار گرفت.

اجرای آهنگ‌های «شور عاشقانه» و «ای ایران ایران»
در پایان این مراسم نیز، گروه کُر «زوارتنوتس» وابسته به انجمن رامنه آناهید به رهبری، تنظیم و اجرای ادیک تامرازیان آهنگ «شور عاشقانه» با شعر زنده‌یاد فریدون مشیری و آهنگ مرتضی نی‌داوود و همچنین «ای ایران ایران» از آثار زنده‌یاد محمد نوری، با شعر تورج نگهبان و به آهنگسازی دکتر محمد سریر را اجرا کردند.
مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت موسیقی «آرشه جام جم» نماینده رسمی یاماها در ایران با مدیریت و هماهنگی فرزاد قیصری‌پور از نوازندگان باسابقه درامز برگزار شد؛ که سال‌های زیادی در این حوزه، با خوانندگان مطرح موسیقی پاپ ایران همکاری داشته است.

 

عکاس : منصور جهانی

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها