از رضا موتوری تا پشت دیوار قدیمی کشتارگاه!
نویسنده خبر : Admin

از رضا موتوری تا پشت دیوار قدیمی کشتارگاه!

Admin 7 آوریل 2022 0 نظر
کد خبر : 1032482
بازدید : 66
68 پسند
خلاصه خبر : در چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر نمایشی به رو صحنه رفت که در آن موسیقی زنده‌یاد "فرهاد مهراد" به گوش میرسید.
متن خبر :

 

در چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر نمایشی به رو صحنه رفت که در آن موسیقی زنده‌یاد “فرهاد مهراد” به گوش میرسید.
قطعه “مرد تنها” از “فرهاد مهراد” که در فیلم “رضا موتوری” ساخته “مسعود کیمیایی” در یاد و خاطره تمام مردم هنردوست ایران است، اینبار در نمایشی به نام “پشت دیوار قدیمی کشتارگاه” ساخته “رضا صابری” با تنظیم و صدای “مهرداد عبدالهی” به گوش هنردوستان رسید.

“رضا صابری” کارگردان تئاتر تنها هنرمند این دوره از جشنواره بود که هم در اولین دوره و هم در چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر نمایشی را روی صحنه برده است.
رضا صابری کارگردان تئاتر ، با ۷۵ سال سن به عنوان پیشکسوت تئاتر از دوره اول (۱۳۵۹) جشنواره تا دوره حاضر (چهلمین دوره) تقریبا هر سال در این رویداد تئاتری همراه جشنواره بوده است و به نمایندگی از مشهد و استان خراسان رضوی در جشنواره شرکت کرده بود.
صابری امسال با نویسندگی و کارگردانی نمایش “پشت دیوار قدیمی کشتارگاه” از مشهد در جشنواره حضور دارد. این نمایش در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفت. سابقه حضور و همراهی صابری با جشنواره تئاتر فجر به دوره اول با نمایش«خانات» باز می‌گردد و در دوره دوم هم نمایش «مظلوم پنجم» را به صحنه برد و پس از آن تقریبا هر سال در جشنواره حضور داشت.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها