برای موسیقی می‌شود با اینترنت مجوز گرفت
نویسنده خبر :

برای موسیقی می‌شود با اینترنت مجوز گرفت

22 جولای 2013 1 نظر
کد خبر : 645134
بازدید : 34
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

راه‌اندازی سه سامانه صدور مجوز اینترنتی یکی از اقدامات دفتر موسیقی در زمان مدیریت جدید این دفتر محسوب می‌شود که می‌تواند امور مربوط به کسب مجوزها را تسهیل بخشد.

یکی از دغدغه‌های همیشگی اهالی موسیقی برای پیشبرد اهداف هنری‌شان اخذ مجوز برای فعالیت است که معمولا با خستگی یا بعضا دلخوری هنرمندان همراه می‌شود.

رفت و آمدهای زیاد به دفتر موسیقی و نتیجه نگرفتن، یکی از گلایه‌های همیشگی اهالی موسیقی است که همیشه نقل محافل خبری هم می‌شود.

سامانه صدور مجوز اینترنتی همان چیزی است که خلاء آن همیشه حس می‌شد تا افرادی که خواهان صدور مجوز هستند، نیازی به مراجعه مستقیم به دفتر موسیقی نداشته باشند و تنها با مراجعه به یک سامانه و ثبت نام در آن بتوانند براساس گذرواژه‌شان آن پروسه اداری را پیگیری و بصورت آنلاین مشاهده کنند.

سامانه صدور مجوز شعر و ترانه، سامانه صدور مجوز استودیو و مجوز مراکز تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی سه امکان جدید است که در سایت دفتر موسیقی دیده می‌شود و مراجعه‌کنندگان با ثبت نام درسامانه مربوط می‌توانند مراحل صدور مجوز را به صورت اینترنتی مشاهده کنند.

اما راه‌اندازی این سامانه چقدر مثبت خواهد بود؟

وقتی در جمع‌های هنری درباره این موضوع صحبت می‌شود، هنرمندان به این امید هستند که راه‌اندازی این سامانه واقعا آسان کننده امور آنها باشد نه اینکه تنها یک پروسه اداری دیگر به مراحل صدور مجوز اضافه شده باشد و حالا مجبور باشند، علاوه بر سایر اقدامات لازم، پیگیر مجوزهای اینترنتی خود هم باشند.

متخصصان امر می‌دانند که مراحل صدور مجوز شامل سه‌بخش شعر، آهنگ و تطبیق شعر و آهنگ است و شاید این سامانه برای ارسال شعرها مثبت تلقی شود اما بارگذاری موسیقی آن هم با سرعت اینترنت ایران تاحدی ناممکن تلقی می‌شود.

از طرفی پیگیری خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که مسئولان ارشاد خودشان آشنایی کاملی با این سامانه ندارند و معلوم نیست سامانه اینترنتی صدور مجوز، دقیقا با مسؤولیت چه کسی همراه است؟

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها