اجرای “جاودانه‌های موسیقی ایران” در تالار وحدت
نویسنده خبر :

اجرای “جاودانه‌های موسیقی ایران” در تالار وحدت

28 ژوئن 2023 0 نظر
کد خبر : 1065767
بازدید : 92
120 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

 

اجرای “جاودانه‌های موسیقی ایران” در تالار وحدت

یازدهم تیرماه کنسرت “جاودانه‌های موسیقی ایران” با صدای محمدجواد یزدچی به همراهی ارکستر نیایش به سرپرستی علیرضا امینی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

تالار وحدت میزبان کنسرت “جاودانه‌های موسیقی ایران” خواهد بود که در این کنسرت بخشی از آثار خاطره‌انگیز مردمی اجرا خواهد شد. این کنسرت در دو پارت اجرا می‌شود و تنظیم قطعات برای ارکستر روی صحنه توسط ایمان ملکی انجام شده است. در این تنظیم‌ها نگاهی به خط اصلی ملودی وجود دارد و هم به نوگرایی در آن پرداخته شده است.

این قطعات از رنگ‌پذیری موسیقایی خاصی برخوردار هستند و در کنار سازهای سنتی نظیر تار، سنتور، عود، کمانچه و … ارکستر زهی و سازهایی نظیر پرکاشن، کلارینت، گیتار کلاسیک، گیتار باس نیز وجود دارد. در کنار ارکستر نیایش، ارکستر زهی بل و نوازندگان مطرحی نظیر ناصر رحیمی، بهزاد رواقی، کریم قربانی، بابک ریاحی‌پور، پیام حکیم به هنرنمایی می‌پردازند

علیرضا امینی سرپرست گروه نیایش درباره این اجرا گفت: ” دلیل انتخاب عنوان “جاودانه‌های موسیقی ایران” این بود که چه در این اجرا چه در اجراهای آینده تصمیم داریم آثاری را به صحنه ببریم که نتیجه آن آشتی و ارتباط بیشتر مردم با موسیقی ایرانی باشد. این مسیر را به عنوان یک راه روشن برای موسیقی می‌دانیم تا خوانندگان نسل امروز چه آنها که دارای نام و شهرتی هستند و چه جوان‌ترها که به پوچی هویت در آثارشان رسیده‌اند و برای پیدا کردن مخاطب جوان، موسیقی پاپ اجرا می‌کنند، بدانند آثاری در موسیقی ایران وجود دارد که برخواسته از موسیقی کلاسیک ایرانی است ولی مردم به آن آثار وفادارند. خوانندگان جوان می‌توانند چنین آثاری را با ارکسترهای مختلف اجرا کنند.”

سرپرست ارکستر نیایش ادامه داد:”بخشی از آثار این کنسرت قطعاتی هستند که استاد کوروس سرهنگ‌زاده آن‌ها را اجرا کرده و مصادف شدن این اجرا با شب تولد این بزرگ‌مرد، اگر کسالت استاد اجازه دهد خوشحال می‌شویم که میزبانشان در سالن باشیم و آهنگ خاطره‌انگیز تولد را هم برایشان اجرا کنیم. اگر هم تقدیر به شکلی بود که استاد سرهنگ‌زاده تشریف نیاوردند، برای ایشان آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم همیشه برای موسیقی ایران مانا باشند. بخشی از آثاری که تصمیم داریم اجرا کنیم آثار ناشنیده است و در کنار آثار نوستالژیک قطعاً مخاطبین از شنیدن آنها لذت خواهند برد.”

امینی عنوان کرد:”ما در ارکستر نیایش به این روش عمل کردیم که ساختار ارکستر همان ارکستر ملی است اما فضاسازی خاصی دارد. با آنچه در سازبندی اتفاق افتاده و حضور یک گروه هم‌خوان که لحظات حساس ترانه‎ را برای مخاطب اجرا می‌کنند، سعی شده محتوای خوب و مناسب برای حاضرین در سالن داشته باشیم. محمدجواد یزدچی خواننده این کنسرت است که شاگرد اساتید مطرحی در هنر خوانندگی بوده و نوازنده سه‌تار نیز هست و همچنین تهیه‌کنندگی این کنسرت را هم بر عهده داشته است.”

وی در پایان گفت:”بیایید فضای موسیقی را یک فضای کاملاً سنتی و خانوادگی در نظر بگیریم. خانواده موسیقی ایرانی نیاز به همت و حمایت دارد و از مردم می‎‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرند و در کنار ما باشند. خانواده‌ها باید بدانند همان‌طور که بچه‌ها به خوراک، پوشاک، تفریح و خدمات تحصیلی نیاز دارند، به بهره‌روی از عنصر فرهنگ نیز نیازمند هستند. فرزندان ما باید با فرهنگ ملی ما آشنا باشند. من از دفتر موسیقی ارشاد، خانه موسیقی، تالار وحدت و همه مجموعه‌ها که ما را حمایت کردند و همچنین از مجموعه هفتا که حامی هنر موسیقی اصیل ایران است و بعداً مفصل درخصوصش صحبت خواهم کرد تشکر می‌کنم.”

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها