نت پیانوی آثار حسین استوار منتشر شد
نویسنده خبر : Admin

نت پیانوی آثار حسین استوار منتشر شد

Admin 3 سپتامبر 2023 0 نظر
کد خبر : 1069076
بازدید : 110
124 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

نت پیانوی آثار «حسین استوار» توسط بهار برخوردار به نگارش درآمد.
بهار برخوردار مولف کتاب «حسین استوار» با به نت درآوردن آثار این هنرمند، به احیاء بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی ایرانی پرداخته است.
در این کتاب 45 قطعه مشتمل بر پیش درآمدها، اپرت ها، تصنیف ها و رنگ های قدیمی به خط نت بین المللی با حامل مضاعف برای ساز پیانو با کوک ایرانی نگارش شده است. مبنای این کتاب صوت بجامانده از صفحات گرامافون کمپانی کلمبیا ضبط شده در تهران است.
این ضبط ها در سال های 1307 و 1312 توسط استاد حسین استوار به همراه دیگر اساتید بزرگ موسیقی ایران در دوره ای طلایی انجام شده اند. بدین معنا که اکثر قطعات در زمان حیات خود آهنگسازان اجرا شده و به همین دلیل می توان صوت بجامانده را دقیق ترین و نزدیک ترین شکل به اجرای مورد نظر آهنگسازان دانست.
این کتاب آموزشی و پژوهشی علاوه بر احیاء آثار ناب و کمتر شنیده شده، می تواند برای دیگر سازهای موسیقی ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.
در مقدمه کتاب به تفصیل به نحوه کوک و اجرای تکنیک های پیانوی ایرانی پرداخته شده است. همچنین برای اینکه این آثار مورد استفاده همه موسیقی دانان و علاقمندان قرار گیرد، نسخه اصلی تمامی این اجراها در سایت www.pianoirani.ir با امکان دانلود رایگان قرار داده شده است.

بهار برخوردار که در خانواده ای اهل هنر و موسیقی متولد شده، تحصیل کرده موسیقی از دانشکده هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی و رشته آهنگسازی در مقطع کارشناسی ارشد است.
وی در نوازندگی پیانو، تار و سه تار تبحر دارد و علاقه وافر او به پیانوی ایرانی سبب ساز تلاش های مستمر وی در این زمینه بوده است.
از دیگر کتاب های برخوردار می توان به مجموعه سه جلدی «بچه های دیروز بچه های امروز» ، «مشیر همایون شهردار» ، «پیانو مرتضی محجوبی و آواز قمرالملوک وزیری» و همچنین «ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی» اشاره کرد.
کتاب «ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی» که به چاپ سوم رسیده است، در سال 1397 برای اولین بار توسط بهار برخوردار به خط نت بین المللی نگاشته شد و از سوی سازمان میراث فرهنگی به دو پرونده میراث ناملموس ملی به عنوان مرجع اضافه شد.

برچسب ها
رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها